lat dag + boktips

Idag har jag varit ledig, så jag har tagit igen mig lite efter gårdagens 9 timmar på jobb som avslutades med en helt galen konsert direkt efter, då Parkway Drive kom till Kuala Lumpur. (Mer om det senare).

Lämnade hemmet klockan 07.55 och var hemma igen vid 22.30. Däckade snabbt och har mest vilat idag och gjort mig redo för morgondagen. Då är det dags för Comic Fiesta, Malaysias version av Comic Con. Tidningen jag jobbar för ska ha ett bås, och jag har fått i uppgift att fotografera eventet lite samt intervjua två anime sångare från Japan.

Ja mina arbetsuppgifter är har blivit mer journalistinriktade nu under första veckan, nästa vecka blir det dock mycket grafisk design. Det är bara att rota upp journalistikkunkaperna sedan gymnasiet och köra på.



Har förresten hittat en favoritbok för tillfället, Listomania, som jag recenserade tidigare i veckan. Den är full med 2,663 random, intressant och alldeles onödig fakta på nästan 300 sidor. Det finns heller inga vita sidor i boken, då den är fylld med heltäckande, roliga illustrationer på varenda sida, så om man inte gillar att läsa så kan man helt enkelt sitta och glo på bilderna och ändå bli inspirerad.

Sjukt beroendeframkallande, och så fort jag får en stund över på jobb (vilket inte händer så ofta) så brukar jag sitta alldeles fänglsad i denna bok.


Ida tipsar!


Så tomten, om du läser detta så vet du vad som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0