snö i malaysia

Nu har snart vecka åtta av den här terminen gått, vilket betyder att på måndag är det fyra veckor kvar. En månad liksom, helt sjukt hur snabbt tiden har gått.

När terminen är slut tar Joshua examen, och lämnar mig, Tanya och Penny kvar att ta examen i Mars/April. Känner mig självklart extremt sugen på att ta examen själv, slippa all skolstress som grafisk design elev, men också lite skönt att slippa CSN kanske.

Speciellt då det tar 5 veckor + att komma fram till något. Men under de första två åren klyddade det i alla fall inte en enda gång så man ska kanske inte klaga. Ibland är saker och ting lätt och ibland inte, men allra bäst hade det ju varit om man skitit pengar så klart.



En sak som lättar upp tillvaron är i alla fall paket från la familia, som jag nämnde igår. Hämtade upp det igår på lunchen, och blev otroligt glad av innehållet: två lindt choklad med havssalt, två påsar truly juicy och så två påsar bonbon, som tydligen är 'the craziest candy in town'.


Kunde inte hålla mig, utan slet upp paketet i bilen redan för att kika.

Tusen tack, älskade familia!

Senare på kvällen så åkte vi till Midvalley där bubba blev klippt - lite smårakad på sidorna och lång lugg. Han ville bli lite fin nu innan Raya på tisdag. Så fort jag har pengar blir det min tur. Mitt hår växer ju som ogräs sedan sist, och så vill jag bli lite mörkröd igen.

Efter klippet bjöd han på Snö, en ny milkshake shop.


Av namnet skulle man kunna tro att det är svenskt, men det är faktiskt ett malaysiskt företag. Snö går ut på att man själv väljer bas, smak och toppings.

Bas kan vara vaniljglass, glass med grönt te eller frozen yogurt. Några av smakerna att välja bland kan vara Kaffe, Honung, Nutella, Daim, Cadbury, Oreos, Kit Kat, Toblerone, Snickers, eller något fruktigt som banan, kiwi, äpple, mango, jordgubb. Sedan väljer man topping där de bland annat har nötter, mer choklad, strössel, marshmallows, vispgrädde, flingor eller puffar, ja till och med popcorn.


Smakerna påminner mig jättemycket om Soft som låg inne vid stortorget i Malmö innan. Där valde jag alltid Bounty, så det gjorde jag idag med, för att se om Snö håller måttet. Valde även vaniljglass bas och så marshmallows på toppen (fick något infall där).


Det blev i alla fall sjukt gott, så Snö kommer jag absolut att testa igen. Kul koncept också. Och så är personalen jättetrevlig och hjälpsam när man är lite osäker på vad man ska välja (inte som när jag skulle på subway första gången hemma) hoho.



Men nog om allt gott, imorgon har ja fullt upp med worksies, och så måste jag ta mig in till skolan för att ordna en massa åt csn som sagt. Ska bli kuuul...

Sedan är det helg i alla fall, men kommer att ha lika fullt upp för det. Har jag tur så hinner jag kanske ta ett dopp i poolen. Svalka både kropp och nerver.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hur får du till så snygga skuggningar i dina illustrationer? Har försökt massor av gånger men det blir inte alls nå bra. Har du några tips? :)

2011-08-25 @ 22:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0