mat och häng på pavilion

Dagen/kvällen har spenderats inne i staden med Akira och hans high school friends, så jag bjuder på matbilder och annat trams som vanligt.

Vi träffades på spanska tapasrestaurangen La Bodega utanför Pavilion.

Hela indonesiska high school-gänget, minus en tjej som smög iväg just när jag skulle fotografera.

Rätt ska vara rätt, så jag kom minsann också med på bild.

Sedan blev det dinnertime. Fast inga tapas för min del, men min favorit, rocketsallad med rökt lax, valnötssås, rädisor och äggplanta.

Akira åt en pasta ramazetti, med kyckling, senapssås och lite rocket där med.

Efter någon timmes mat och prat så blev det dags för efterrätt á la Baskin Robbins.

Det är typ som Ben and Jerry's, fast inte lika mycket snask i. Men samma pris ungefär.

Jag var ganska mätt dock, så en kula fick räcka, och det blev en som smakade salt karamell, sååå himla gott. Godare än det låter (fast ni som också tycker att Lindt havssalt är det godaste som finns skulle nog förstå).

Efter det så sa vi hejdå till friendsen och tog en runda på nyöppnade Tokyo Street, högst upp på Pavilion.

Det är lite som Asian Avenue på Sunway, fast allt är japanskt. Presentaffärer, restauranger, små supermarkets, takoyaki, mochi och te (bland annat bubble tea) kunde man hitta där.

Och så en av våra favoritaffärer, Daiso. En japansk affär som säljer typ allt man kan tänka sig, och allt i hela affären kostar 5 ringgit, lite över 10 kr. Akira och Ali säger hej, vink vink.

Jag köpte två milk tea på ett supermarket som nu står och svalkar sig i kylen här hemma. En av dem fick komma med på en pose utanför.

Sedan blev klockan tio och då stänger allt. Det betyder crazy traffic jam, eftersom att alla lämnar samtidigt typ (i Malaysia älskar man att krama ut sista droppen av varje shoppingrunda) så vi ställde oss för att glo på folk en stund innan vi kunde få tag på en taxi.

Detta gjorde vi i sällskap av en vanilla frappe, utan kaffe. För annars får jag sådan halsbränna, så himla konstigt hur min kropp blivit så anti kaffe.

Delade med Akira. Blev ju lite mycket mat och glass innan, hoho.

Crazy people flockas i KL på kvällen/natten (okej hela dagen) för att avnjuta lite REA innan Raya.


Raya, eller 'Hari Raya' (Eid al-Fitr?) är helgen då fastandet är slut. Man skulle kunna säga att det är muslimernas jul, och typ den största högtiden i Malaysia eftersom att islam är majoritetsreligion här.

Men de andra högtiderna firas lika glatt, som julen (kristna), det kinesiska nyåret (buddhism), och Diwali (hindu).

Malaysia är ju trots allt ett land där folket lyckas respektera varandras religioner och kulturer ganska bra, enligt mig. Rasism och fördomsfulla människor hittar man överallt, men med tanke på hur olika dessa folkslag (malayer, kineser och indier) och deras kultur och religioner är så tycker jag att de verkar väldigt förstående och toleranta.

Men nog om det, det blev visst lite sent nu. Dags för lite mer workworkwork innan läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0