satay och sånt

Kan lika bra lägga upp gårdagens satay-bilder innan jag går och lägger mig. Som om det inte fanns tillräckligt med matbilder i denna blogg liksom...


Det var jättelätt att tillaga, det enda jobbiga var att nacka kycklingen snabbt så att hon inte skulle lida, stackarn. Men det gick bra att grilla spetten ute på balkongen, och sedan krossa en massa jordnötter till såsen. Sedan kokte jag riset som först slagits så att det blir alldeles kompakt, och tillslut odlade jag lite gurka och rödlök snabbt, innan jag slängde ihop allt i en skål. Voilá!







Eller så var det takeaway från Satay Station borta vid Solaris. Minns inte exakt hur det gick till där.

Men gott var det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0