hur min fredagskväll egentligen spenderades

Eller hur den spenderades då vanilla coke var slut och då skräckisarna inte var så läskiga trots allt. Det blev en massa skolarbeten med das horror movies i bakgrunden. Väldigt passande då det var relaterat till mina 'Day of the Dead'-illustrationer som ska hamna i portfolio-boken.

Jag förbereder inför Portfolio 2 som bara den, just nu mer att fixa bakgrunder till mina illustrationer. Min portfolio-lärare är ju inte så förtjust i 'bara illustrationer' sådär plaff på ett papper, så hon tyckte att jag kunde fotografera fina rum och sedan sätta illustrationerna som antingen väggmålningar eller tavlor.

Problemet är bara att jag inte hittar några speciellt fina rum att fotografera. Stack först till IKEA och tänkte smygfotografera (det brukar ju inte vara tillåtet) men kom på att det sitter lappar och skit på allt, och att deras inredda rum inte lämnar en enda kvadratmeter fri på väggarna.

Började googla lite efter inspiration, men får heller inte ta bilder från internet i och med copyright och hela den biten. Hade heller inte velat ha någon random persons bilder i MIN porfolio liksom. Men det var inte så lätt att fotografera själv så istället bestämde jag mig för att skapa rummen i Illustrator med hjälp av vectors och gradient mesh. Och så en massa lager, överlappningar och genomskinligheter (tungt ord, men det får duga).

Så här ser det ut än så länge:


Enkla rum och möbler, vill ju lägga fokus på illustrationerna.

Det tog mycket, mycket längre tid än jag trodde, (och säkert mycket längre än vad det ser ut) så ikväll/inatt hann jag bara med två rum, det första gjorde jag i måndags. Så nu har jag tre färdiga, men tre kvar.

Det får bli en annan dag, vad sent det blev nu. Imorgon blir det att bege sig ut på stan, så nu kallar sängen, hoho.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka fina tavlor du har med i bakgrunden! ;)

2011-08-21 @ 10:35:28
URL: http://lamana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0