trötta fötter bjuder på bildbomb

Ojojoj vilken dag, idag har vi verkligen gjort staden, jag och bubba. Vi har bestämt oss för att åka till Shah Alam över helgen igen, så idag passade vi på att njuta av Kuala Lumpur inför en lugnare helg.

Vi började det hela med att åka till banken vid Solaris, så att jag kunde betala min skolavgift. Efter det så tog vi taxi in mot Pavilion, där vi lunchade på Subway och fyndade jeans på F21 (lyckades förstöra mitt andra par därifrån :( ) och sedan tog vi en promenad mot BB Plaza.

På vägen dit invigde vi ett alldeles nytt köpcentrum, 'Farenheit', som var ganska fräsigt och hade en massa annorluna affärer i jämförelse med alla andra köpcentrum i Kuala Lumpur. Kollade runt lite, men det var fortfarande många affärer som inte öppnat än så det blev bara en kort tur för att kolla läget.

Väl på BB Plaza så beställde jag nya kontaktlinser, och sa hälsade vi på min käre piercare Andy. Frankie var tyvärr inte där, så vi får väl lunka dit snart igen eftersom att han skulle ge mig några kamera-tips. Det blev även bubble tea, och sedan en tur in på Berjaya Times Square där jag bara skulle kolla min bank.

Efter det blev det Lowyat Plaza där Akira köpte sin efterlängtade Samsung Galaxy S. Efter det så blev det Maccas take away, och en taxi hem. Nu har jag suttit och tittat på film och Akira har lekt med sin nya kärlek, och så blev det dags att uppdatera bloggen med en riktig bildbomb som kommer här :)

Utsikt från Solaris, utanför banken. Ett muligt Kuala Lumpur, som senare slutade i regn.


Akira fångar en taxi, i Malaysia handlar det inte om att sitta in och berätta vart man ska, utan snarare att man frågar om de har lust att köra dit. Är det ett område med mycket trafik eller så, då kan det ta ett tag innan man hittar en villig förare.


Lite lustig utsikt på vägen :p Tror att detta är olagligt i många länder, haha.


Fontänen utanför Pavilion, och en Akira som tyckte att det var onödigt eftersom att jag fotar 'den jävla fontänen' varje gång vi går förbi, tydligen? Aja, han ställde upp i alla fall, så jag är nöjd :p


Men jag måste ju påpeka att det är en väldigt vacker fontän :)


Ett nyöppnat Farenheit till vänster.


Innuti. Det var ganska stort faktiskt, sträcker sig ganska lågt och har 4 våningar, varav översta var enbart IT, till Akiras förtjusning.


Intressant takfönster, synd att det inte börjat regna än, det hade nog varit ganska mysigt att stå där under då.


Helt klart den häfitgaste skyltfönstret där inne enligt mig, i like :D


Fast detta var Akiras vinnare, stora snubben från Predators.


Såg något nytt på väg mot BB, nämligen en ny kinesisk restaurang med mysiga skyltar. Lite Chinatown över det.


Berjaya Times Square, ett av världens störta köpcentrum. Minns inte var på listan, men topp 10 i alla fall.


Som kan ses här, och ja, varje våning tillhör köpcentrat. Och jag stod på andra våningen när jag tog bilden... Synd bara att dett är fyllt utav halvroliga affärer, så det blir tyvärr inte en favorit trots sin ståtliga storhet. Om man kan säga så.


Inne på banken sprang en liten snubbe och lekte med ballonger.


Det gick ganska våldsamt till faktiskt, och jag kände att det var värt att dokumentera med kameran, när man ändå hade den uppe.


Tyvärr slutade hela historien med ett stort PANG! och att alla i bankomatkön flämtade till (det ekade rejält där inne). Pojken fnissade lite nervöst och tittade på sin pappa och sa 'No more already...' innan han slängde ut pinnen utanför. Nu fick ni ta del av en hel berättelse ju, spännande :p


Men nog om det, här kommer Lowyat, som jag berättat om tidigare. Ett helt köpcentrum tillägnat teknologi, IT, kameror... Ja allt. Det var även här jag köpte min mac för över ett år sedan nu.


Inte så litet det heller, speciellt inte med tanke på att varje våning sprider ut sig en del, och innehåller alltså enbart teknologi. Heeeelt och hållet. Kan nog bara hittas i Asien, haha.


Fågelperspektiv på det med.


Innan vi gick träffade jag på min polare, Jackie Chan. Han körde på att härma min pose den gamle skojaren.


BB Plaza igen, inne på Akiras favoritaffär, japanska Daiso. Typ som Tiger där hemma, fast mycket större, roligare och bättre kvalitet. Man kan verkligen hitta allt och inget kostar mer än 20 kr.


Här inne lär jag ju köpa mina bingo-presenter innan jul (ja vi har årliga jul-lekar, de är bäzt).


Fast vi nöjde oss med en massa påsar med japanskt godis för 40 sek.


Och så mitt beroende. Bubble tea. Saglar lite bara jag tänker på det nu faktiskt :| Och ändå drack jag två stycken under dagen, en med honung-, en med banansmak.


Akira höll sig till en. Han tänker på vikten. Det gör INTE jag, ska passa på som bara den innan jag återvänder till hemstaden om ett år.


Här sitter jag och blir checkad av Andy, allt ser fiiint ut. Kolla in hans öron förresten, tydligen så kan han få in en cola-flaska där. För det har han testat...


En Ida som glömt att fylla i ögonbrynen. Brunt och svart, aj aj. Ska bli ändring på det till helgen i alla fall, är så trött på svart just nu, fast det är lite kul samtidigt.

Bara på en dag blev jag tilltalad på malaysiska två gånger, kinesiska en, av tre olika kassörskor. Alla tre skrattade när de upptäckte hur fel det blev, men de två första kunde jag svara i alla fall, men kinesiska förstår jag inte :p


Akira ville låna mina brillz och förvandlades genast till en tonåring. Och såg självklart inte lika cool ut som jag, hehe.


Så han testade min kamera-min, men det funkade inte. Jag vinner alltid. Nu vet ni.


Okej folks det var allt för dagen, för er som orkat läsa igenom allt; thumbs up to you :p (trots att det säkert bara var mams, haha!)

Till helgen blir det ut på landet, vilket betyder alldeles värdelöst internet. Men jag uppdaterar med bilder då med, så att ni kan se kontrasten om inget annat :)

Sarvibrahaj&godnatt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag läste allt! :D blir bara mer och mer sugen på att åka till KL med alla bilder...

2010-10-02 @ 19:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0