dunia lain

Ikväll har jag och Akira tittat på en massa Masih Dunia Lain klipp, och nu har han gått för att slå en sjua med dörren öppen, hahaha, tuffingen :p

Dunia Lain är ett spökprogram från Indonesien, som nog är ett av de mest hemsökta länderna i världen. Programmet har funnits i många år, men nu har de börjat spela in nya avsnitt med ett nytt koncept.
Namnet, dunia lain, betyder den andra dimensionen ungefär. Masih betyder fortfarande, eftersom att de börjat göra nya avsnitt.

Det hela går ut på att man placerar en tapper deltagare på ett väldigt hemsökt, eller en allmänt spirituellt aktiv plats, över natten, och om de lyckas sitta där ensamma mellan midnatt och klockan fem på morgonen så vinner de pengar, och så kan man ju skryta om hur modig man är, haha.

Fast de nya reglerna är att man måste upprepa detta två nätter på rad, och att man har en kamerahjälm, några andra utspridda kameror, och så ett stearinljus och lite mat. That's it. Man blir lämnad ensam i mörkret medans kamerateamet, parapsykologer och någon shaman sitter i ett rum ganska långt därifrån, där de kan följa allt som händer på skärmar. Kamerorna har de lagt mantror på så att även vi som publik ska kunna se de 'andar' och grejes som de ser.

Det är faktiskt väldigt intressant att se deltagarnas reaktioner, vissa är ju jätterädda och andra är kaxiga och provocerar på platsen så gott de kan. Vissa vinner, andra ger upp, och vissa får avbryta då de blivit besatta eller så. Som i det avsnitt vi tittade på nyss, en kvinna som blev besatt av en kuntilanak, och började fnittra frenetiskt framför kameran. Då tyckte jag att det blev lite spännande, men Akira stängde istället av och sa att vi får fortsätta dagtid.
;)

Ja just det, hur ska ni kunna veta vad kuntilanak är? Ni känner nog till tjejen i The Ring, eller The Grudge till exempel? De påminner om varandra eftersom att bådas utseenden bygger på just denna ande. Man kan liksom inte vara indones och inte tro på sånt här, så jag antar att det är läskigare för honom än för mig.

Men jag har alltid älskat program som Ghost Adventures, eller de som visaded i Sverige förr, med olika medium och sånt, så visst är det lite nervpirrande även för mig :) Men inte på samma nivå som min tappra boyfie, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0