ups & downs

Oj vilken dag jag haft, det har verkligen gått både upp och ner för mig.

Först sitter jag uppe halva natten för att bli färdig med arbeten som skulle skrivas ut idag, eftersom att de ska lämnas in på torsdag, och jag hade bara bilen idag så man fick passa på.

Akira åkte med mig. Först stack vi till ett pappersföretag som vi inte lyckades hitta, så vi åkte vidare till en restaurang i närheten där jag skulle plocka upp en CD med bilder, och då var restaurangen stängd. Sedan blev det mot ett köpcentrum där jag skulle köpa mounting boards, och sedan skulle vi sticka och skriva ut. Men vad händer då?

Jo bilen dör. Mitt i bilkön in mot en gata där parkeringshuset ligger. Härligt.

Vi hade en jäkla tur eftersom att vi ganska direkt hittade två supertrevliga poliser som hjälpte oss att knuffa bilen åt sidan, där vi sedan stod och väntade på bärgning. Så jag fick absolut inget gjort idag alls. En helt bortkastad, sönderstressad dag helt enkelt. Så nu får jag ta igen allt imorgon, fast med taxi istället, så slipper jag leta efter vägen i alla fall.

Fast efter en sådan här skitdag så var det extra härligt att se att CSN äntligen gjort det möjligt för mig att betala min biljett hem till jul.

Så nu kan man börja längta minsann :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0