inte konstigt att man går och blir förkyld hela tiden

Just nu sitter jag och fryser som en gris i klassrummet. Det är helt sjukt, det gick så långt att hela kroppen började skaka av den iskalla luften som kommit strömmande mot mig i snart två timmar.

Men nu har jag i alla fall förflyttat mig till ett litet hörn dit jag hoppas att klassrummets två aircons inte kommer att hitta mig.

Men jag fryser ändå. Så nu sitter jag och klämmer på min den delen av min laptop laddare som blir riktigt het om man haft den igång en stund. Har alltid stört mig jättemycket på det tidigare, och tycker inte att det verkar normalt att den blir så varm, men just nu vill jag bara försvinna in i dess värme mellan mina händer.

Åååh jag får rysningar bara jag tänker på ett tjockt duntäcke, att ligga i sängen en riktigt kall vintermorgon, med ett normalvarmt element, men att kunna gömma sig under det varma, skyddande täcket och bara svimma sig till sömns av den höga mysfaktorn.

Gosh vad jag saknar vintern och dess kyla. Det är inte riktigt samma sak att sitta och skaka i ett klassrum i ett tunnt linne, med en lika tunn skjorta utanpå. Får sån lust att sticka ut i Malaysia-värmen en stund, men om jag springer fram och tillbaka mellan extrem värme/kyla så är jag lite rädd att jag går och blir sjuk, igen. Och igen. Och igen...


Nä om man inte skulle ta och mysa vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0