nymodigheter

Pojkvännen leker med sin nya mobiltelefon, dygnet runt. Det är liksom hans stora kärlek just nu.

Men jag klagar absolut inte, för det är ju nu jag an hitta på allt sånt som han annars klagar på, som töntiga online spel, eller varför inte sims 3, hehe. Gillart!

Men nu har han i alla fall installerat några skithäftiga apps, där man kan ta bilder och sedan lägga på olika kamera effekter som typ mina favoriter, Holga, Fisheye, Polaroid osv osv.

Jag älskar ju bara leksakskameror, och nu när han leker med dessa funktioner så bränner det i lilla hjärtat då jag saknar min färgglada Holga nu.

Hon står där inne i garderoben, men en fulltagen filmrulle som inte blivit utbytt än. Hon har inte ens fått stå på hyllan längre då jag är orolig för att hon ska samla på sig damm. Åh, jag blir så besviken på mig själv.

Från och med imorgon får det bli ändring på det, ska verkligen plocka upp mitt Lomografi-intresse igen. Det finns ju inget som att ta en bild och verkligen inte ha någon chans att se på display hur bild, ljus, kontrast blev. Ingen chans att kolla om den blev bra, för att annars radera snabbt. Det man knäpper måste man framkalla helt enkelt, och trots det så kan färgen på bilden ha blivit helt annat än man förväntat sig, det uar liksom det som är tjusningen med underbara Holga.

Men jag gillar ändå att man kan ha sådana funktioner i mobilen, det ger ju fortfarande en härlig effekt på bilderna, utan att behöva redigera dem :)

Akiras Mobil-Polaroid



Min Holga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0