mappstädning och nostalgi

Har rotat lite i mina mappar, lagt backup till alla bilder på min externa hårddisk där jag annars endast förvarar skolarbeten. Känns bra att ha alla bilder sparade på ett säkert ställe ifall min macbook pro av någon anledning skulle crasha. Eller om någon stal den.

Om det skulle hända så skulle det nog vara bättre att radera de flesta bilderna på laptopen också, så går ju inte någon omkring med mina privata bilder i det fallet. Så får det bli, nu städar jag upp, kopierar på den externa och raderar från laptopen. Kan faktiskt behöva lite extra plats om jag ska vara ärlig, alla program jag använder i skolan tar ju en hel del plats. Och alla mina arbeten med för den delen.

Men det är så himla mysigt att gå igenom alla gamla bilder, både dem jag tog med mig från innan jag åkte till Malaysia, och så dem jag tog i början av min vistelse här. Tänk vad livet förändras, och som man förändras själv med för den delen.

Självklart så är jag samma Ida som för ett och ett halvt år sedan, men hela denna upplevelse har redan format mig till en mer självsäker, målmedveten och initiativtagande människa om jag ska jämföra. Jag har lärt mig så himla mycket om både kultur och språk, att kommunicera med människor från olika länder, kulturer och bakgrunder.

Och så har jag lärt mig att uppskatta min familj mer, nu när man fått chansen att sakna dem på riktigt.

Jaja - bla bla bla, nu blev det ett längre inlägg än jag planerat. Men nu har jag i alla fall städat klart för idag, det blir lite TV-spel och chill med bubba nu, har ju en massa vi ska hitta på imorgon :)

Nu när jag rotade så hittade jag något jag skapade för över ett år sedan ♥
(Vänster: jag, höger: bubba, för att förtydliga meningen med bilden haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0