rimmar, packar, städar...

Känner mig en gnutta nördig som redan börjat skriva julklappsrim på klappar jag inte ens inhandlat än... Längtar tills jul? :D Det är min absoluta favorithögtid, och jag älskar att handla klappar och slå in (så länge plånboken hinner med).

Har även börjat packa, eller ja snarare organisera min garderob lite i tre olika kategorier som lyder:


1. Att ta med hem for good. Helt enkelt sådant jag inte känner att jag behöver ha kvar i Kuala Lumpur de sista 9 månaderna, det är ganska svårt att liksom plocka ut plagg från garderoben som jag säkert kommer att sakna, men vill inte ha 100 kg övervikt i september 2011.

2. Att ha kvar, helt enkelt. Vilket då innebär alla de kläder jag absolut känner att jag vill/måste ha kvar i garderoben för att köra på med min swagger i 9 månader till. Kläderna kommer jag att ta med mig hem när jag väl flyttar tillbaka, så får tänka på att inte shoppa en massa mer för det är ju en del redan.

3. Att kasta, eller skänka bort. Eller bara lämna, jag vet inte, men det finns ju en del kläder man inte har varken nytta eller nöje av längre, speciellt billigt skit man fyndat online eller helt enkelt gamla kläder jag känner att jag inte kommer att använda igen. Varför bära med sig död vikt i väskan?


Fast nummer 3 kommer jag säkerligen göra mig av med dagen innan jag åker eller så eftersom att jag får ångest så fort jag slänger något, speciellt det som inte är sönder, inte har omöjliga fläckar eller så. Men jag hoppas på att jag kan hitta någon sådan där station där man kan skänka kläder åt välgörenhet. Får kolla upp det.

Kommer ju ha med mig mycket annat som inte är kläder, har ju en ganska tung portfolio sedan när jag väl är klar. Och de projekt jag spenderat mycket pengar på, klart man vill ha med.

Så jag har precis kämpat och svettats med det en stund, och nu ska jag koppla av med lite vindruvsjuice och kanske en Ghibli film, länge sedan jag kollade på Totoro nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0