bläää

Fick precis fint sällskap på inne på toaletten under mitt nattliga besök. Det var i form av en mellanstor (cirkus 3 cm) orange kackerlacka. Mysigt.

Det var ett väldigt bra sätt att vakna upp ordentligt på, så nu får jag väl surfa lite tills jag blir sömnig igen.

Har ju varit lite magsjuk i helgen, därav en ganska död blogg, men nu mår jag ju bättre så jag kan bjuda på några bilder ifrån lördags. Matbilder då.

Jag och Akira var i Shah Alam, så vi passade på att besöka ett mat-och-häng-ställe jag inte besökt än, Asia Cafe. Det var ungefär som Hartamas Square fast större och ett större urval av mat.

Det såg i alla fall ut så här:


När vi kom dit hade det redan hunnit bli lite mörkt, men så här såg det ut utanför.


Maaaaat, massor med maaaaat. Ida med beslutsångesten fick gå några varv, för det fanns nog över 100 stånd.


Man kunde också hitta ett gäng stora svarta krabbor där till höger, men jag avstod.


Men till slut så fastnade jag här, och med lite hjälp (beslutsångest igen) så valde jag tillslut Butter Milk Fish.


Och bubba hittade sin längre ner, jag minns inte vad det hette men det var mat från Sarawak-området i alla fall.


Och så här såg det ut, smakande ungefär som wonton-nudlar, fast ej samma konsistens. Eller färg. Men gott var det i alla fall.

;
Och min mat, som nog var den godaste fisk-rätt jag någonsin stoppat i mig (bortsett från all sorts lax) och jag börjar sagla så fort jag tänker på det. Synd att jag inte fick behålla det i magen senare på kvällen, hade liksom varit trevligare minnen då :(


Efterrätten som vi tog med oss hem var Yam Cakes, och jag vet inte riktigt hur jag ska översätta yams, det är inte sötpotatis men en släkting liksom. Kallas även brödrot på wikipedia, men osäker på att någon kommer att veta vad det är ändå. Gott är det i alla fall.

Nä nu har man fäst tankarna på mat istället för kryp så lika bra att passa på att gå och lägga sig igen. Skola imorgon, gäääsp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0