shopping, t-bowl och bio

Har haft ännu en lååååång dag i Kuala Lumpur idag. Fick inte mycket sömn, men vi hittade i alla fall på en massa roligt idag så det var det värt. Men visst är man trött i både ben och huvud just nu.

MEN jag bloggar lite ändå, eller det blir nog mest bilder, innan jag slappnar av helt denna regniga fredag.

Det hela började med att vi var på Svenska Ambassaden halv tio i morse för att få Akiras visum isatt i passet. Så medans vi väntade på det i en timme så åt vi frukost på Old Town som låg precis brevid.


Och såhär såg det ut. Te och löskokta ägg åt bubba, fullkornsmackor med kaya att dela på.

Jag drack en fantastiskt god svartvinbär/yoghurt smoothie. Om nom nom.


Hubba bubba speglar sig i kameran, jag avlossar en sneaky shot.


Han var ju så noga med att fixa luggen en gång i kvarten, han har ju klippt den alldeles själv och är väldigt nöjd. Har jag ju fått höra ett antal gånger nu, hä hä.


En eeda i svart och vitt, och det syns kanske inte här men jag har faktiskt ögonbryn.

Efter det så stack vi till min skola där jag endast skulle träffa två olika lärare för att visa lite progress och idéer inför nästa vecka. Jag har ju som sagt en vecka mindre på mig än resten av klassen så det gäller minsann att planera i tid.

Sedan gjorde vi staden i några timmar då det blev lite julklappshopping, frenetiskt letande efter en fin grå kofta (hittade en för 50 kr hoHO!) och sedan kunde vi inte bestämma oss för om vi var jättehungriga, eller toanödiga, så vi tog två flugor i en smäll: Toilet-Bowl Restaurant.

De har ett lite udda koncept som ser ut så här:


Japp ni ser rätt. Stolarna har blivit utbytta mot toaletter. Eller hela restaurangen hade detta koncept när det kom till bord, stolar, meny och tallrikar.


Kanske inte för äckelmagade människor som abslolut inte skulle vilja förknippa lunchen med ett toalettbesök, men jag och bubba brukar ju vara villiga att testa på allt när det kommer till mat, so why not :)


Så ja, så här satt jag...


Och så här såg min meny ut, med en tandborste som så ståtligt dekorerade framsidan.


Och så här såg borden ut. Vaskar fyllda med toalettartiklar och andra dekorationer under en glasskiva.


Som t.ex. badmössor och tandborstar blandat med potpurri. Dock såg jag ingen toalettborste, och tur var kanske det.


Sedan så skrattade vi gott när Akira fick sitt mineralvatten serverat i en liten pissoar eller liknande. Det visade sig senare att all mat som serverades kom i någon form av toalett som tallrik/skål.


Vi beställde även mat så klart, och som förrätt beställde vi en mangosallad med tigerräkor, som var väldigt, väldigt god! Blev lite överraskade då en restaurang som är känt för ett roligt koncept inte brukar servera så märkvärdig mat, men tji fick vi :)


Hela Akiras set meal med väldigt, väääldigt ostigt bakat ris, svampsoppa och vattnet som jag visade tidigare. Pissoar, toalett och badkar. Mys.


Nämde jag att det var väääldigt ostigt??
Haha, till och med knubba bubba lyckades bara med att få i sig halva, resten står i kylen här hemma nu :p


Min lunch bestod av en ostig kycklingrätt (vet inte varför vi var så ost-sugna idag) med ris och två dumplings, som även de står i kylen nu. Hur gott som helst i alla fall, och serverat på ett festligt toalettlock.


Och så till slut, efterrätten i toaletten. Med en väldigt smaklig färg på det.
Underst låg en donut av nåon anledning, chokladglass toppad med limesås. Fint avslut.


Sedan så var vi väldigt nöjda med vårt restaurang/toalettbesök? Lite roligt var det, men speciellt lyckat då maten faktiskt var mycket godare än förväntat.


Sedan stack vi på bio innan vi begav oss hemåt vid 7 redan (brukar ju snarare återvända vid 10-11) med nöjda magar och trötta ben. Vi såg Skyline som var väldigt bra, men mest längtar man ju tills Tron kommer ut (bild ovan) :)

Så nu blir det lite fredagsmys innan även den här dagen är över...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0