mörk + vit

Finns det något godare än att avnjuta mörk choklad tillsammans med vit choklad?

Jag har många mörka choklad-favoriter, Lindt med havssalt är en som jag absolut fastnat för, men jag älskar att bara sitta och sutta på en riktigt mörk chokladbit tills den smälter i munnen. Men när det kommer till vit choklad är jag lite mer försiktig.

Det är ju så hemskt gott, men sliskigt sött och blir alldeles för mycket efter bara en liten bit. Men när jag blandar de två tillsammans så kan jag äta hur mycket som helst. Mycket farligt :p

Mina nya favoriter är mörk och vit choklad från japanska Dars, som jag lägger ihop och suttar på i flera minuter tills de smälter bort i världens godaste smak i munnen. Har lyckas frälsa Akira med som annars inte är så förtjust i mörk choklad.

Om nom nom vilket perfekt kväll/nattsnack, men man får försöka äta med måtta.

Eller nä, jag tar nog några bitar till faktiskt :)

Kommentarer
Postat av: Thidan

Det är Norrlandssnö!

2010-11-10 @ 21:36:40
URL: http://thidan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Seriöst, det vattnas i min mun...

2010-11-11 @ 15:46:22
Postat av: Anonym

Choklad är aldrig fel. :P

2010-11-12 @ 22:41:02
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0