gårdagen (fredag)

Igår var en riktig ute-dag (efter laptop incidenten) då jag och Akira stack in till staden och shoppade julklappar och gick på bio (in three days). Det blev ju lite god mat med på det, och så fick vi kikat på Gundam modeller som stop på utställning på BB Plaza. Vi blev inte helt färdiga med julisarna så vi fixade sista julklapparna idag, men så här såg gårdagen ut i alla fall.

Vi började på Pavilion där de öppnat en alldeles ny affär (en väldigt fint designad sådan) med ett koncept jag aldrig tidigare stött på här i Malaysia. I Sverige är det något väldigt vanligt, men här är det något ganska nytt.

Söta handgjorda karameller!


Sticky, traditionellt handgjorda karameller innuti en rosa och söt liten affär.


Så dit lockades en massa godissugna shoppare.


Man kunde stå och titta när de gjorde karamellerna - något jag sett tidigare, men inte Akira - så han fick stå och sagla en stund, haha.

Och de hade massor med smaker på hyllorna, men en tredjedel var säkert redan slut, det blir ju så när det öppnas något nytt. Bara mangosmaken fanns i både indisk (eller indonesisk, minns ej) och australiensk mango, fast den sistnämnda var redan slutsåld.

Men för vår del blev det en burk blandade smaker, eftersom att jag har beslutsångest och bubba inte har så mycket att säga till om - aj äm da shopping diktator...

Man kunde till och med köpa resterna av karamellbaket, men det såg inte så frestande ut tyvärr. Och det lär ju ta ett halvår att suga sig in i mitten, haha.


Sedan blev det som sagt god mat :) Akiras morotskaka till vänster har ju hamnat i bloggen tidigare, men jag testade något nytt från samma lilla matställe; 'otsronomelett' eller snarare en sjukt god, kripsig omelett med mumsiga ostron brevid, och en liten skål med sambal.


Detta var det godaste jag ätit på riktigt länge, verkligen en ny favorit! Det är lite kul för varje gång jag äter något riktigt gott nu så tänker jag att hit ska jag ta familjen när de kommer :) Bara 10 månader kvar så det gäller ju att planera i tid!


Sedan kikade vi på Gudnam utställningen inne på BB Plaza. Det fanns massor med små modeller som tydligen var tävlingsbidrag, så jag antar att de hade någon tävling om vem som kunde bygga den fräsigaste Gundam-figuren. Här kommer bilder på några av dem:







De hade också ställt upp en väldigt stor Gundam som jag fick bubba till att posera brevid.


Tydligare bild.


Och bubba fick handlat en liten tidig julklapp åt sig själv.

Efter det blev det som sagt bio och sedan stack vi hem. Idag var vi ute igen, men jag minns inte om jag tog några särskilt märkvärdiga bilder på det, får kolla kameran först.

Men när vi kom hem var jag så trött att jag gick och lade mig för natten klockan åtta, bara för att vakna upp alldeles utvilad halv två... Nu är klockan snart tre och jag har precis ätit en nattmacka framför Indiana Jones på tv, så nu väntar jag på att bli sömnig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0