en dag på pipit, och lite till

Ikväll kom jag hem klockan 10 efter en hektisk dag på stan. Eller hektisk är inte direkt rätt ord, men jag fick i alla fall mycket gjort, både nytta och nöje.

Det började med att vi stack till Pipit (en 'konst/hantverks-exhibition/marknad'), som kanske hålls en gång om halvåret eller året. Så det var min första gång och det var jätteintressant faktiskt, trots att det var alldeles fullpackat med folk på en relativt liten yta.

Men jag är jätteglad att vi stack dit, fick både inspiration och name cards till designerna. Fick också köpt någon cute liten pryl, det känns ju alltid lite extra när man vet att de är handgjorda också.

Tyckte att där fanns en del intressanta grejer inne så jag fotograferade lite (en hel del oskarpa sådana pga trängsel och armbågar) men mest så att ni också kan få ta del av dagens äventyr, hoho.


Utställningslokalen ligger bakom Central Market, the it place när det kommer till souvenirer och sånt.

Så här nära faktiskt. Höger sida: Central Market, vänster sida: massor med konst, målningar, batik osv, och då Central Market Annexe (utställningslokalen). I mitten, folk och stånd.


Annat folk. Knubbibubba och en annan vacker reflektion, höhö.


En ganska glad skit i värmen.


Väl inne: Trångt, trängre, klaustrofobi. Och en vag svettdoft.


Första delen bestod av utställning av väggkonst, alltså målningar, tavlor, teckningar osv.


Ramar som min mams säkert gillat :) Var dock ej till salu eftersom att det var målningarna innuti som ställdes ut, ej ramarna.


Bubba, jag tyckte att det var lite kul att han och haren brevid har ungefär samma ansiktsform. Det tyckte inte han...


Där fanns även ett litet upplyst hus där folk satte små post-its längst väggar och tak.


Såhär. Tyvärr kunde jag inte gå in och läsa vad det handlade om eftersom att man inte fick gå in med skor. Och mina satt så bra på just då.


I samma rum fanns även den här... saken.


All konst är ju speciell på sitt sätt, men just den här vann inte riktigt min beundran. Men visst är det en av dem man minns mest och det var kanske det de struavade efter. För om den hade något annat budskap så var det inget jag lyckades lista ut.


I nästa rum så började själva marknaden. Det första bordet vi stötte på var ett där man kunde adoptera en liten tiki-god för en liten slant. Och det gjorde jag också. Tydligen ska den fylla mitt liv med lycka och glädje. Akira tyckte att det var onödigt men det struntade jag i så nu är jag stolt ensamstånde tiki-mamma.


Efter det så såg vi en hel del dockor och nallar, och de små monsterkatterna ovan.


Uuuuuggloooooor är käääärleeeeeeek.


Fina målningar och smycken gömde sig i ett hörn.


En skulptör in action, tror att han jobbade på ett monsteransikte. Eller jag hoppas det med tanke på hur det såg ut so far.


Mmmm mucho suddig bild, men ungefär så här såg hans verk ut. Lite fantasy creatures.


På åvanvåningen fanns alldeles underbara miniatyrcafén! Sötare än något café jag varit på hittills.


Suddig närbild innuti ett av dem. Sockersött eller?


Där uppe fanns även ett lite större hus där man kunde slänga ner sitt name card i skorstenen. Det gjorde Akira samtidigt som han var på väg att välta det hela, och då blev han alldeles röd om lille kinden, hihi.


När vi fått nog av Pipit så åkte vi med LRT till KLCC där vi skulle möta upp Akiras gamla högstadievänner.


Och det gjorde vi också. Här satt vi och lunchade medans de fick ta igen vad de försummat. Sedan stack vi till en mobiltelefonmässa men det var inte så kul som vi förväntat, så vi stannade inte så länge. Inga bilder togs heller.


Efter det så stack jag och Akira till Pavilion, där vi tog en svän på Forever 21 där jag köpte en liten uggla att hänga runt halsen. För att liksom gottgöra för att jag inte köpte en på Pipit, hehe. Inhandlade även någon julklapp, men vad är ju såklart en heeemliz.

Sedan begav vi oss mot BB Plaza,
där jag fick hämtat ut mina linser (ÄNTLIGEN) 5 veckor för sent efter att de beställt fel och sedan skickat tillbaka, skickat efter nya osv osv. Så ja, jag har använt samma par i över 5 veckor. Har inte haft skarpast syn i stan precis...

Vi besökte Frankie, då Akira hämtade ut sina plugs han beställt av honom, och sedan stack vi och åt crepes och avnjöt favoriten, bubble tea :) Sedan blev det taxi hem, och nu har jag försökt ladda upp bilder till bloggen i över en timme. Allt för er :*


Och nu ska jag och bubba se 'Män som hatar kvinnor' som jag fått låna av Tanya i skolan, men engelsk text. Har ju missat hela den tiologin helt då jag tror att jag hann flytta ifrån Sverige innan de kom ut? Så vi får väl se om vi gillart eller ej, Akira har ju fått för sig att svenska filmer är skit efter den där vampyrfilmen, 'låt den rätte komma in', så vi får väl hoppas på att den här kan ändra hans uppfattning.

För han måste ju älska allt som har med sverige att göra, annars kan vi nog inte leva ihop längre /patriotisk flickvän. Haha, skämt åsido men nu blir det alltså film efter detta mongolånga inlägg. Orkar ni läsa ända hit så har ni redan vunnit mitt lilla hjärta. Alltid något.

Kommentarer
Postat av: sofie

1. vilket fantastiskt sött litet dockcafé, sånt borde vi öppna!

2. haha patriot ida, go go go! tyckte han om filmen? :)

3. nu har jag vunnit ditt hjärta :D

2010-11-14 @ 16:52:44
Postat av: Emelie

1. ooh, kan ni inte göra det? jag lovar, jag blir stammis!

2. snart kommer ju en hollywood-version ut! mycket intressant och se hur dem har butchat den...

3. nu har jag vunnit ditt hjärta :D <3

2010-11-14 @ 17:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0