bloggen dog

...för en stund. Vilket är en liten ledtråd till hur jag har det i skolan just nu, hoho.

Mucho att göra, inte lika mucho att skriva om. Men idag hände något som aldrig tidigare hänt under hela min tid i Malaysia...

Jag brukar åka taxi till skolan ibland, inget ovanligt, men idag var föraren lite speciell. Det var nämligen en kvinna.

Det första jag gjorde var att smsa bubba (eller ja, jag smsar alltid nummerplåten när jag åker taxi, just for safety) och berättade att jag åkte med en kvinnlig förare, och som svar fick jag att han aldrig varit med om det förut.

Vilket betyder att jag under mina snart 20 månader aldrig tidigare haft en kvinnlig förare, och att bubba under sina säkert 15 år här aldrig heller gjort det.

Min uteslutningsmetod säger mig att hon säkert är den enda kvinnliga taxiföraren i Kuala Lumpur.

Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0