Ardor Glögg

Här kommer lite bilder på min glöggflaska, Ardor, som jag designade som det första projektet i packaging design. Min flaska som först var en enda mess, som jag sedan lyckades rädda till stor del.

Lite sista minuten och med mycket stress, men nu har jag i alla fall fotat inför presentationen imorgon.

Har ju ändrat på designen istället för att göra det som min lärare rekommenderade, men jag hoppas på att hon blir nöjd ändå. Det är ju trots allt bara det som räknas, hoho :|

Glögg goes pippifågel.


Ardor (engelska) betyder värme och passion. Tycker minsann att det passar in på glögg.


Hela flaskan. Anledningen till att allt lutar är för att jag körde på ett dieline-inspirerat photoshoot. Dieline är en sida där up and coming designers postar sina vinflaskor osv.


Fågelformade taggen, eftersom att min text inte skulle stå på labeln, den är ju full med fåglar.


Två vinklar på min label. Ändrade planer som sagt, blev ett svart papper runt med ett genomskinligt klistermärke i form av grenar (som fick klippas ut med laser) och sedan små fåglar med flärpiga fingar jag själv klippt. Relativt neat också, not.


Närbild som jag fått photoshopa, så illa var det, hehe.

Nä men då var det ju bara att ge sig på nästa läxa då. Hejdå sömn, vi får ses en annan dag :|

Kommentarer
Postat av: Elin

vad fin! Och vad man blir sugen på glögg! Finns det glögg hos dig!? Söta dina fåglar är nästa så jag blir lite sugen på att gör några av mig fast i ida anda =) haha vi får väl se när den tiden finns!

2010-11-02 @ 20:03:53
URL: http://mittkreativakaos.blogg.se/
Postat av: Elin

vad fin! Och vad man blir sugen på glögg! Finns det glögg hos dig!? Söta dina fåglar är nästa så jag blir lite sugen på att gör några av mig fast i ida anda =) haha vi får väl se när den tiden finns! jag blir lite nyfiken på hur resten av koren ser ut bara, man får ju aldrig se hela...

2010-11-02 @ 20:05:59
URL: http://mittkreativakaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0