Dagen efter 7 maj, det vill säga 8 maj :)

Ja som ni säkert vet så var det min födelsedag igår, annonserade ju lite diskret här i bloggen ;) Det började som en ganska tråkig och normal dag, bara jag och Akira hemma vilket jag tyckte skulle bli mysigt, men han var så upptagen med sitt så att jag gick till vardagsrummet och glodde på TV istället, och lyckades somna där med. Kul att sova bort sin födelsedag. Så sen blev jag tjurig men insåg ganska snabbt att det mest kändes tråkigt att fira sin födelsedag så långt borta från all familj och vänner. Men så kollade jag facebook och där hade jag typ 100 födelsedagsgratulationer under dagen, plus att sms rullade in under hela dagen och då kändes det så klart mer speciellt :)

Fast sedan skulle vi ju som sagt på konsert, amerikanska bandet Shai Hulud har en Asien/Australien turné, och valde att komma till just Kuala Lumpur just på min födelsedag, snällt ju ;) På vägen dit insåg Akira att jag var lite besviken, men så gottgjorde han det resten av kvällen och visade att han faktiskt kan vara das best boyfie när det gäller. Skönt ju. Så dit stack vi runt 7, och då var de en massa förband som vanligt, så vi passade på att chilla med Milo innan vi gick in, och sedan pendlade fram och tillbaka mellan cafét och konserthallen fram tills typ 9.30 då vi stack till Pizza hut och käkade sen middag. Sedan blev det dags för Shai Hulud som alltså är det första melodiska hardcore bandet typ, största inspirationen åt Misery Signals som jag såg för cirka ett år sedan, och som jag också skrev om i bloggen. Shai Hulud var riktigt taggade och spelade i ungefär en och en halv timme, och en riktigt najs konsert var det!

Vi blev klara vid ett på natten tror jag, men satt kvar en stund för att äta lökringar, eftersom att vi bara hunnit med varsin slice av pizzan eftersom att det tog sån tid att bli färdig och vi ville ju så klart inte missa 'Hulud'. Fick ett snack med min käre morbror med som sjöng så fint för mig, och sedan stack vi hem och sov, och nu har jag vaknat såhär tidigt! Har ine vaknat så tidit under en helg på ganska länge, känns skönt i alla fall :)

Ikväll blir det restaurang med Akiras föräldrar och japanerna tror jag, så det får väl också bli trevligt. Har bestämt mig för att fira min födelsedag hela helgen istället, tycker att man borde få det när man fyller år på en fredag, höhö. Anledningen att jag inte fått några presenter idag, bortsett från konserten, är eftersom att jag själv ska få välja ut en najs klänning på Forever21 med Akira nästa gång vi sticker till Pavillion Mall. Han tyckte inte att det var dyrt nog, men jag är en väldigt enkel person när det kommer till materiella ting. Jag kommer oftast inte på något jag vill önska mig, bortsett från roliga äventyr kanske, och det har jag ju redan fått igår tycker jag.

Men i alla fall, min födelsedag i bilder:

'Frukost på sängen', en väldigt enkel sådan men fint gjort av pojkvännen i alla fall.

Akiras största kärlek för tillfället. Kul ju. Jättekul. Alltså spelet är ju det, men inte att
det kommer först just nu kanske.

Så här glad är jag som 21-åring! Fast Akira tyckte att min näsa blev
större på bilden än in real life, fast min pappa är ju grek så i vissa 
vinklar blir det så. Nu ljög jag, men han kunde ju varit det.

Så här såg jag också ut. Jag photoshopar inte mina bilder, bortsett från
färgbalans och så, fast här klippte jag bort armfe... muskeln :) Vill
ju inte att ni ska sitta och bli avis på mina stora muskler där hemma.

Milo Ice på 1Cafe, eller Maylo Ais som man uttalar det. Inte miiiilo.

1Cafe, fylld med en massa coola katter.


Förband, minns inte namnet, de är alldeles för många ibland :p



Fast jag diggade den ena killens 'hatt' eller vad man ska kalla det. Ser ut som en sån där
stereotypisk hatt när man ska rita streckgubbar som är kineser.



Sedan blev det Pizza Hut som jag alltså inte ätit på sedan... Ja sedan när? Säkert 3-5 år
sedan i alla fall, kan inte ens minnas sist jag åt där. Tror det var när jag precis börjar
gymnasiet för jag såg en av mina nya klasskamrater där utan att jag egentligen kände
honom än. Men jag tror att jag hälsade. Fast säkert inte, heh.



Pojkvän som gärna inte syns i bloggen, men det är min blogg och jag bestämmer, mwahaha!
Och så tyckte jag att denna bild blev så go'.


Och denna ännu go'are, vilken liten plutt han kan se ut som ibland, tuffa hardcore killen.


Sedan tillbaks till 1Cafe, vi hann i tid och lyssnade på lite förband igen.


Och så hittade jag killen med hatten! Fast jag tror att det var en ny kille som snott åt sig
den en stund, verkade vandra runt lite, den hatten.


Sedan dags för Shai Hulud! Yeeesh!


Misströsta ej, ska förklara detta kryss han tatuerat in på handen i nästa inlägg.


Shai shai shai shai...



...hulud, hulud, hulud, hulud!


Supertaggad sångare, härligt att se :)


Fast där fanns så klart 4 till på scen, men jag fick inga bra bilder på dem, haha.
Inte denna heller, men den kommer upp ändå för den var inte suddig som de flesta var.



Mike (sångaren) var liksom den enda som lyckades stå still när jag hade kameran framme.

Har aldrig haft så svårt för att ta bra bilder under en konsert tidigare, allt var antingen för
mörkt eller suddigt, jag tror att skyller på ljuset. I och med att ljuset var så blygsamt igår
så fick jag förlänga slutartiden, vilket betyder att de måste stå väldigt stilla om det inte ska
bli suddigt. Om jag inte använder blixt då, men min är orginalblixt och ganska klen :p


Här lyckades jag få en bild med någon annans blixt i alla fall, najs ju.


Skittrevliga killar var de i alla fall, och efter showen ställde de upp på
2791827319283 bilder och lite eftersnack. Mike och Akira ställde upp
med trevliga miner, en annan (bas tror jag?) smög upp bakifrån, hihi.


Vet ej, Mike, Arief (Akiras kompis), vet ej, vet ej, och Akira framför. Arief fick en låt dedikerad
till sig eftersom att han berättat för bandet tidigare att just den låten fått honom att stå ut med
att hantera sin pappas cancer. Han blev så glad, och sångaren skickade mikrofonen åt honom
genom halva låten ungefär. När vi pratade med honom efteråt så sa han att nu kunde han dö
lycklig efter den här kvällen, haha. Väldigt jordnära de dära Shai Hulud. Snällt band :)


Haha, Akira sa åt Mike att posera med mig med, eftersom att det var min födelsedag. Han
blev skitglad och gratulerade mig och frågade vad jag hette och hur gammal jag blev. Sen
bad han mig att gissa på hur gammal han var och jag svarade 25 (jag svarar alltid 25 om
de ser 20+ ut, jag är skitkass på att gissa ålder). Jag vet ju att de är ett gammalt band
med, men vad jag inte visste var att Mike är en ny sångare och att han var 19. Kändes inte
awkward alls att jag precis gissat 25 på en kille som var 2 år yngre än mig. Ush, vet inte hur
19-åriga killar tänker när man säger att de ser äldre ut, hoppas att han tog det på rätt sätt :p


Sedan blev det lökringar och coca cola innan vi begav oss hemåt. Pizzan var tyvärr inte så
god men den ligger och vilar i kylen just nu inför morgondagens lunch kanske? Jag diggar
i alla fall inte riktigt Pizza Hut, men heja Domino's all the way. Länge sedan nu, mmums.


Dagens tips!
Doppa krispiga lökringar i sweet thai chili sås, om nom nom!


Haha, ja där hade ni min dag i alla fall, i både bilder och text. Hoppas att ni hade en fin fredag och får en trevlig helg, och hoppas att ni hade lika roligt när ni läste det huar inlägget som jag hade när jag skrev det, hoho.


EDIT!
Här kommer videon som blev dedikerad åt Arief , ja just här låter det kanske som mycket skrik och tjohej i era öron, men det var nog kvällens "klyddigaste" framförande eftersom att mikrofonen åkte fram och tillbaka ganska mycket, speciellt till Arief. Men för er som gillar sånt, så enjoy :) Resten av konserten var väldigt fin i alla fall. Fin fin fin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0