mivo och dagens planer

Godermorgon, sitter just nu och tittar på barnprogram genom mivo.tv, och varför känns det som att alla barnprogram är i 3D nu för tiden? Jag saknar gammalt tecknat med, nu sitter man liksom och glor på Nalle Puh och Musse Pigg med vänner i 3D, det känns liksom så väldigt... spejsat. Märks att man börjar bli gammal eller? Nä, men jag älskar så klart animerat med, Shrek, Nemo, Torkel i knipa (haha) men de gamla godingarna ser jag nog helst som vanligt tecknat, kanske för att det är just så jag växt upp med dem? Aja, jag fortsätter att titta tills Akira vaknar i alla fall, jag har varit uppe sedan kvart över åtta, fick ju sovit ut hela dagen igår med.

 

Idag blir det äntligen lite planer i alla fall, först måste vi vänta på att de nya aircon levereras (ÄNTLIGEN) och efter det sticker vi på kultur-show på Akiras gamla grundskola :) Tror inte att så många av hans gamla vänner kommer dit, men jag vet att Tofan och Jaka är där i alla fall, de älskar att fortsätta inblanda sig i sin gamla skola. sedan får vi se vem mer man får träffa. Kameran hänger med i alla fall, så det blir kanske bildkalas senare iikväll? :) Eventet börjar vid 11 tror jag, men som sagt så måste vi stanna hemma tills de kommer så vi kanske sticker dit vid 12-1 för det håller ändå på tills klockan 5. Känns alltid tråkigt att vänta på leveranser här, de säger liksom "ja men vi kommer mellan 10 och 1 typ" man säger liksom aldrig en bestämd tid, utan man får se till att man kan hålla sig hemma halva dagen helt enkelt.

 

Annars då... Ja just det, Liam och Noah är ju över en månad gamla nu de små liven :D Herregosh, det känns ju som igår man fick samtal och sms om att de små pluttarna kommit ut för tidigt, man kan ju fortfarande knappt fatta det! Sooom jag längtar tills jag får se dem, än så länge går det ju bara över Skype så jag får väl vänta tills min käre bror addat mig :) Ni andra kan också adda mig så klart, bara säg till! Tänk nu är det bara 5 veckor tills jag åker :O EXAKT. De här senaste 5-6 månaderna har gått så sjukt snabbt, jag kan knappt fatta det. När jag åker hem om 5 veckor så har jag bott i Malaysia halva tiden. Har pluggat halva tiden med. Helt sjukt, kan knappt föreställa mig det. Oh just det, påminn mig att säga till mina lärare att jag sticker en vecka tidigare! Har jag helt glömt, hoppas att de inte har något emot det, haha.

 

Nä jag får väl återgå till mitt morgonmys, de 'moderna' barnprogrammen väntar ju, och så blev jag skitsugen på glass. Innan frukost. Får väl gå och rota i frysen ;)

 

Trevlig helg på er, titta gärna in senare ikväll för kulturella bilder om det finns intresse :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0