syttende mai!

GRATTIS PÅ NATIONALDAGEN NORGE! HAPPY SYTTENDE MAI :D
Så najs, nu känns det verkligen som att våren kommer krypandes, trots att jag upplevt samma årstid i över ett år nu... Ja bortsett från julen hemma i Malmö så klart! Men för mig är Norges nationaldag verkligen en påminnelse att nu är det vår och snart sommar! Haha orka att jag får vårkänslor först i slutet på maj? Aja...

Tänkte bara be, snälla snälla fru/herr Eyjafjallajökull, var så snäll och sluta spy aska och rök nu när min kära mamma ska fira sin födelsedag med en lång weekend i London, för det tycker jag att hon är värd, så ja, snälla snääälla. Tack på förhand. Oh PS, samma gäller när jag kommer hem i sommar! DS.

Sitter och har Typografi 2 -lektion nu, härligt härligt. Skapar min egna font. Min inspiration är hår, den ni :) Blir alltså en display-font, och som poster ska jag ha en skäggig man (antingen hela ansiktet, eller bara näsan ner, vad tycker ni?) med ett stort yvigt skägg, och sedan ploppar bokstäverna ut där liksom, mitt i skägget! Så fräckt tycker jag, hö hö.

Det var ju i detta ämne som vi skapade de så kallade 'återvinningsbara bokstäverna' där jag hade ett ca 155cm högt 'W' som jag byggt i plast, typ pantflaskor, takeaway burkar, bubbelplast, och dryckeslock (typ mcd, bk, ni vet) och lite detaljer av plastpåsar, mest för att få in något vitt, och inte bara transparent och ihåligt. Ville ju inte lägga upp bild senast eftersom att mina bilder blev så crappy, men jag fick ju önskemål om att lägga upp så nu tänker jag göra det :) Fast jag är lite sneaky, egentligen lägger jag upp eftersom att jag hittat bättre bilder, hä hä. Läraren visade oss en blogg som fotat lite under KL Design Week 2010, även bokstäverna utanför som vi byggt.

Det blir minsann bilder:


'KL DESIGN WEEK' lite på sniskan, men hoppas att ni ser ändå...


HEEHEHEHE MITT W! Helt sjukt vad mycket tid jag lade ner på det, och så ser det ut såhär.
Aja jag är nöjd, ser ut som ett vitt 'kusin det'. Ni vet familjen Addams? Hoho.


De tog en närbild, måste varit sjukt impade, höhöhö.
Jag vet, inte lika fin på nära håll, men men.

Källa!


Nä men om man inte skulle ta och återgå till lektionen? Sarvibrahaj :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0