plingeling, volym och mustasch

Idag är jag INTE glad :(

 

Jag har varit vaken sedan halv sju, då mina indiska grannar tyckte att det var en god idé att påbörja sin morgonbön. Och i den ingår det en liten förbannad pingla som man plingelingar frenetiskt samtidigt som man antagligen ber, fråga mig inte varför. Men som ni alla vet har jag absolut ingenting emot religion så länge man ej skadar varandra och krigar eller stänger in sina döttrar i torn eller vad människor gör när de misstolkar sin egna religion. Men tänk vad en liten, liten morgonpingla kan göra mig förbannad. Plingelingelingelingelingelingelingeling, typ 5 pling i sekunden (ja det går fort) nonstop i en minut, paus i 10 sekunder, och sedan ännu en minuts frenetiskt plinelingelingeling.

 

Nu blev det tyst. På riktigt. Skönt ju. Under tiden jag låg här och lyssnade på det förbannade ljudet fick jag kreativitets-spasmer igen, och blev sugen på att leka med håret igen. Tydligen så börjar mitt hår bli ganska långt nu, jag klippte ju mullet innan, och så det översta håret är inte så hemskt långt, men nackhåret börjar bli det. Jag kan i alla fall till och med tupera håret så att det blir jättestort! Det brukade jag göra när jag var yngre, men har slutat med det både p.g.a lite stilbyte kanske och att det allstå är ett helt annat klimat jag befinner mig i nu. Att platta håret håller kanske i en timme eller två. Om man har tur. Men nu ligger jag i alla fall här och bloggar med sjuk volym. Och självklart tog jag bilder.

 

Bilder tagna kvart i sju (ca 25 min sedan)

Nu är jag glad för jag har fått lugn och ro och en stor friss!

 

Kaxig mustasch-frissa fick man också till.


 

Ush idag har jag jättemycket att göra, har ingen lektion men jag måste köra damen till jobb ändå eftersom att jag och Akira behöver bilen när vi springer lite ärenden idag. Eller snarare kör än springer då. Och sedan har jag jättemycket läxa jag vill bli färdig med :(((((( Men hör av mig igen när jag får en stund över. Nu ska jag brottas med frissan och se hur det går, hoho.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0