'i alla fall'

Okej, visste ni att...


...jag övermissbrukar meningstillägget 'i alla fall'? När jag läser igenom mina blogginlägg så känns det som att det dyker upp i varannan mening? Skitjobbigt ju, säg till som det är något ni stör er på så får jag försöka träna bort det :p


Det finns nog mycket annat jag skriver för ofta, till exempel så använder jag 'med' istället för 'också' just nu, vilket inte behöver vara fel men ibland när man läser igenom texten hade man nog hellre sett ett 'också' i sammanhanget. Jag har slutat att använda mig utav 'dock' så himla ofta, känns som att jag ersätter det med ett 'i alla fall' ibland till och med? Haha knasigt!


Detta är vad jag fått för mig i alla fall (edit: HAH där kom det igen!) men säg till om det finns något annat som just ni stör er på i mitt skrivande :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0