Give Life + Earth Hour

Ja gårdagen började då med att vi vaknade sent, åt brunch, latade oss framför vardera pc/laptop och sedan gjore vi oss i ordning för något vi inte gjort på länge, vilket var att gå på konsert. Det blev ju inget i Jakarta så nu fick vi gottgöra det med en heldagskonsert (som det brukar se ut här, har visat i tidigare inlägg) där huvudnumret var japanska 'Give Life' och ja en massa andra band, mest malaysiska, men också nåt ifrån Australien. Inte så hemskt många bra band faktiskt, japanerna var grymt peppade och duktiga, några duktiga nykommare sedan sist, men de bästa banden var tyvärr inte där. Verkar som att de slutat spela på småställen nu när de blivit mer kända och så. Lite tråkigt, men imorgon ska vi i alla fall se 'Love me butch', mina favoriter, som kommer att spela gratis utanför KLCC med några andra artister som är från helt andra genrer.

Men ja, igår fick jag i alla fall träffa Lisa, Akiras gamla vän som också bor här i Malaysia och pluggar. Dock bor hon i Putrajaya och pluggar på Lim Kok Wing, men hon går samma utbilding som jag och är lika gammal som jag med. Och så är hon tysk, men även hon har fått nån malaysis/indisk accent och verkligen inte tysk alls haha. Men hon var i alla fall jättetrevlig och hon insisterade på att vi borde följa med henne på fredags konsert med, hon kommer inte in till Kuala Lumpur så ofta. Så det verkar som att detta blir lite utav ett musiklov för min del, härligt ju :) Och alltid härligt med nya vänner, men man märker vilken skillnad det är att skaffa europeiska vânner i jämförelse med malaysier. Vet inte hur jag ska förklara det, men antar att det känns bekvämare på något sätt. Det är ju fortfarande engelska som gäller, men det blir en annan attityd och mentalitet som påminner mig mer om hemma. Och det kan man ju sakna ibland det med :)

Aja, vi kom dit kl 16 och åt brunch haha, och det var billigaste stället i Kuala Lumpur jag ätit på än så länge! Och gott var det :) Det hela började vid 13 eller 14 tror jag, och sedan stannade vi tills sista bandet klockan 22.30 - 23.00? Japanerna fick spelat vid 21 har jag för mig. Innan dess hade vi tagit en paus mitt i konserten då alla lampor och viss annan elektricitet pga Earth Hour 2010 som jag hoppas att alla ni andra också deltog i :) Då tog vi i alla fall en paus och gick ut och tittade på stadens mörker, ja bortsett från gatuljusen och mamak stalls, som har öppet 24/7 och aldrig skulle få för sig att stänga ner nåt eller ens släcka en lampa haha. Men jag såg att till och med det stora tornet, KL Tower, var nedsläckt, bortsett från en bit utav toppen som blinkade som en liten varning för luftfarare kanske, för hade det kommit ett litet plan som slög lågt just då så hade de inte haft en chans att se byggnaden, det tog mig till och med en stund att hitta det haha, trots att jag redan kollat ut byggnaden över hustaken bara en timme innan. Så mörkt var det, och så smutsig luft med kanske? Aja, efter allt var färdigt så begav vi oss hem med taxi och firade med koppnudlar mitt i natten och sedan somnade vi framför TVn i vardagsrummet och vaknade först i morse. Lat och härlig kväll, hoho.


Bilder blir det här :)

'1 Cafe', där allt hölls. Brukar annars bjuda på karaoke ser det ut som :)

Om nom nom, Akiras brunch bestod av Kway Teow, min utav Roti Bakar,
Vanilla Coke och Ais Kacang. Nyttigt värre ;)

Mmmm, Ais Kacang, we meet again :D

Så här ser den ut när Ida varit i farten! När all is och smaksättning är
borta så är inte gelékulorna så roliga längre.

Inne i konsertlokalen. Inte mycket folk än, men det varade ju ganska länge.

Akira hade svårt att hamna på bild.

Haha tyckte den här var härlig. Nä men dansa du där ensam i mitten. Fint.

Mina lila sneakers hänger alltid med

De annars så störiga gröna och röda prickarna som dansade över hela
publiken blev plötsligt lite coola med långsam slutartid.

Minns inte vad detta bandet hette, men de var sjukt populära och plötsligt
stod halva publiken och dansade på scenen!

Sedan blev det dags för Give Life som alltså sjöng på engelska. Bruten sådan.

Hahahaha kvällens favorit! Längst ner till vänster :D

Japanen hade också lite svårt att hamna på bild.

Men Ida hon kan hon.

Kvällens sista bild eftersom att mitt batteri dog. Bra jobbat Ida.
Men konserten fortsatte, och skoj hade vi.

Imorgon blir det Love me butch! Så nu ska batterier laddas minsann! Blev inte så många bilder igår, inte för att jag inte tog många, men jag är fortfarande lite noobig när det kommer till fotografi i mörker. Får öva öva öva :)
Hoppas att ni hade en fin helg allihopa, nu ska jag nog glo på TV en stund eller spela facebook spel. Svårt beslut. Mer uppdatering blir det redan imorgon i alla fall :) Ha en fin söndagskväll!

Kommentarer
Postat av: chubbchubbs

Glass...med majs?

2010-03-28 @ 20:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0