internet som sviker = biodag!

Nej det blev ingen dag 4 idag, mitt internet har varit så sjukt segt hela dagen, tror de håller på att updatera något, eller så vill de bara retas med mig. Kan i alla fall skriva här, kolla mailen och allt det för tillfället, men att ladda upp bilderna, som är relativt små(?) tar en evighet, så jag får spara det inlägget tills imorgon.

Eftersom det var ännu värre tidigare idag så bestämde jag och Akira oss för att sticka till Midvalley Megamall för att äntligen titta på Alice in Wonderland, som jag längat sååååå mycket till! Har bara hört tråkiga recensioner än så länge, men man ska väl vänta med att ha en uppfattning tills man faktiskt sett den tycker jag. Så det var vi sugna på, MEN när vi väl kom dit såg det ut som att resten av Kuala Lumur haft samma idé. Tur att vi tog taxi för alla parkeringshus där var fulla, och de har ändå fyra ganska stora sådana.

Jaja, men efter en ganska lång väntan i kö så bestämde vi oss för att ta det hela som en dubbel-bio-dag eftersom att det knappt fanns biljetter kvar till Alice, så ville vi gottgöra det med hela två filmer på raken, i form av Edge of darkness, och Soloman Kane. Den förstnämnda var väldigt bra, den andra var helt ok men inte så bra som vi hoppats på. Trodde det skulle vara som Van Helsing, men det saknades ganska mycket action så det blev lite segt ibland. Men det var roligt att ha sett den i alla fall, det hela kostade oss 100kr, alltså 25kr per person och per film. Ungefär en fjärdedel av priset hemma i Sverige! Vill man sitta i 'gold class' så kostar det 80kr, men då ska stolarna och utrymmet tydligen vara hur lyxigt som helst. Tror att 3D kostar runt 35kr per person, men kvalitén är sådär tycker jag. Så jag skippar det :)

Ja, nu vet ni mer om att gå på bio i Malaysia, ytterst trevligt. För övrigt så är det en väldans Alice hysteri i Kuala Lumpur just nu, hela köpcentrumets nedervåning var pyntat i ett alldeles magiskt Alice tema, med lysande enorma svampar och ett urgulligt långbord dukat med små söta tekoppar och tillhörande delikatesser, såg så gulligt ut och jag gillar verkligen hur köpcentrum här satsar stenhårt på att pynta för varje större tillfälle (jul, kinesiskt nyår, deepavali, hari raya osv) och även tillfällen som dessa. Jätteroligt att se, och självklart fotade jag där med, MEN de kommer inte hamna i bloggen idag heller, tack vare dagens fantastiska internet som jag nämnde tidigare.

Nu har jag precis målat naglarna lila, vilket var på tiden, så att de matchar mina lila sneakers haha. Lite trött på röda naglar som jag haft nu i en månad typ. Älskar röda naglar, men små förändringar ger lite spänning i vardagen ju, nu sitter jag och glor på fingrarna och försöker vänja mig. Hade det varit för ett år sedan så hade jag nog redan putsat bort lacket, men dagens Ida ska minsann utmana och visa upp den härliga färgen (ja det är väldigt lila, och inte en mörk nyans heller). Akira tycker att jag ser väldigt ungdomlig ut, vilket kan tas som barnsligt, omoget, osv, men han insisterar på att det var positivt, haha.

Men japp, bilder blir det imorgon, och då har jag även en massa läxor framför mig. Ja, jag är en riktig helglatis :P Nu ska jag titta på när pojkvännen spelar Battlefield samtidigt som jag ska laga mina glassbroscher, kom äntligen ihåg att köpa ett superlim! Så nu ska vi se om jag klarar det utan att klistra fast fingrarna i varandra eller något annat, annars blir set ju svårt att blogga imorgon :)

Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0