testar cocopie

Idag ska ni få följa med mig på ett litet matäventyr i form av... Cocopie!

Cocowhat?

COCOPIE!

Så vad är cocopie? Jag har ingen aning faktiskt, men jag har sett det på reklam
ganska mycket, och det som visas mycket på TV måste ju testas. Så låt oss
hjärntvättas av media och testa cocopie allihopa nu då.


Enligt den blå förpackningen så är det en chokladpaj med marshmallowfyllning.
Låter spännande? Just denna jag köpte vad med mörk choklad istället för mjölkchoklad,
eftersom att jag ju brukar föredra det.


Som ni kan se så är den minsann billig med, inget man kan klaga på heller precis.
RM1,50 på 7-eleven, vilket är cirka 3 - 3,50 svenska kr.


Dock trodde jag att förpackingen skulle vara fylld med små cocopies,
men man fick bara två. MEN soom sagt, 3 spänn, jag klagar icke :)


Men så här ser de ut i alla fall, två tjocka 'paj-lager' och mitt mellan dem
finns en marshmallow fyllning. Inte nog med det, utan sedan är alltihop
chokladöverdraget med mörk choklad i det här fallet. Nu testar vi.

Pajen är väl mer en halvmjuk kaka, och det smakade väl just det med.
Inte så mycket chokladsmak bortsett från chokladöverdraget alltså.
Marshmallow kan man med smaka men inte jättemycket. Det var ett ganska
tunnt lager känns det som, i alla fall om man jämför med resten av den torra kakan.
Som de flesta kanske redan vet så ogillar jag verkligen torra kakor, men älskar
mörk choklad och marshmallow. I det här fallet trängde tyvärr inte de smakerna
igenom tillräckligt för att jag kommer att köpa cocopie igen.
Men nu har vi testat det i alla fall.


Problemet är nu att jag fick två kakor och jag äter gärna inte något
jag inte blev imponerad av första gången, en andra gång. Akira var inte
speciellt intresserad av att smaka och jag kastar icke mat, inte ens torra kakor,
för så gör man inte. Så jag bestämde mig för att leka lite med den istället.
Plockade av kakbotten och kaktoppen, och sparade den lilla biten marshmallow
för att ha vunnit nåt gott på det hela. Tror ni att det hela blev godare
av att äta kakan först och marschmallowen sist?

Det blev det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0