Ida in Wonderland...

...eller innuti MidValley Megamall i alla fall, så nära man kan komma ett wonderland just nu. Fast nu har de säkert redan tagit ner dekoren eftersom att man nu till och med kan få biljetter en timme innan bion startar! Festligt. Nu har jag i alla fall sett filmen, trots allas negativa kommentarer om den och bla bla bla.. Jag tyckte i alla fall att den var väldigt fin, älskar ju typ allt Tim Burton ens rört vid i filmväg, Johnny Depp gör det ju inte sämre, och sedan har ju Alice in Wonderland varit min favoritfilm när det kommer till Disneyklassiker väldigt länge. Den är så Ida, om ni ser den gamla filmen så var det typ så det szåg ut i huvudet på mig varje gång jag gick till sägns. Hoppas att jag kan få tillbaka den glöden i mina designs som den sortens fantasi jag hade när jag var barn alltså.

Till saken! Tyckte i alla fall att det var en fin film, dock tar ju allt det 3D animerade bort nostalgin, men som tur är så är det ju inte en remake av filmen de gjort, utan snarare en fortsättning, så jag tyckte fortfarande att det var en trevlig och intressant film. Och väldigt vacker dessutom. Det var även dekorationerna vid Megamall så här kommer bilder på det, tjoho.


Wondah Land :)


Fågelperspektiv: fullt av svampar, blommor, konstgräs och ja, folk.

Sneddevinkel.

Mushies, som egentligen skulle lysa men detta var någon minut innan
stängning så jag missade det :( Men stora var de i alla fall.

Likaså var blommorna med ansikten. Precis som i filmen, hoho.

Ett helt gäng utav sådana.

Mina bästisar, hoho, och konstgräset med stenplattor. Myyys.

Tebordet, som jag inte fick komma närmre än så här. Fast jag testade
inte precis heller, köpcentrum här kryllar ju av vakter.

Närbild. Mums.

Fler fina, stora mushies!

Och här är ju ett mushie-huvud, framför blommorna. Fiiint fint.

Det var ju hemskt vad ljushårig jag ser ut här! Aja, nyckelhåls posen :)

Todde försökte med, men han har visst vuxit lite på bredden :p

Och så den galna hatten :) såg ni min variant förresten?

Väldigt fin den med, haha.



Nä nu ska det måndagsmysa med film, pojkvännen är ju upptagen med sitt, men jag kallar det fortfarande för filmmys fast man är ensam, för då kuanns det inte lika ensamt längre, ha! Nä, så att förklarning på majsglassen får det bli imorgon istället. Har ju inte många andra planer nu när jag är ledig, bara att sitta och gotta sig framför bloggen och ett eller annat facebook spel, eller leka runt i photoshop. Har ju lovat migsjälv att försöka sälja lite egna illustrationer på myspace med, men det får bli på onsdag eller något ;) Om det blir av.

Moviemys - here I come!

Kommentarer
Postat av: Soffipropp

oh, det är så roligt att dom dekorerar och pyntar så mycket :) du har alltid bilder på något nytt coolt varuhus med nya coola dekorationer och pyntning. (eller så är det du ida som tar med prylarna hemifrån från ditt lilla "pyntlager under sängen" och sätter upp på varuhusen och ursäktar "hihi, är bara till min blogg, jag ska bara ta några snabba bilder.. hihi" :D haha ;) (ja, alla människor har ett pyntlager med roliga svampar under sängen, hahah) ;)



vad nice du gillade filmen :D ska vi dra ut på jakt efter johnny deep, jag vill ha han under min säng :D haha

PUSS



ps. njuuuuut av ledigheten, det förtjänar du :)

2010-03-30 @ 09:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0