fastah ida

Haha NEJ Sofie, det var inte jag som pyntat upp hela Alice in Wonderland-kalaset för min bloggs skull :O Det hade tagot minst 3 veckor, 573 000 kr och 7 besök på polisstationen :( De pyntar alltså så fint för varje stort event eller högtid, du får komma hit och se det med egna ögon en vacker dag :) då kan vi också ta vår johnny depp jakt, jag hjälper dig kidnappa honom om jag får låna varje första torsdag varje månad? Kan? :)

Som svar på Sofies kommentar innan, annars då... Har bokat biljett igårkväll, och jag trodde först att det klyddat med banken, vilket hade varit surt när det bara fanns 2 biljetter kvar den 19 juni (HAHA undrar om jag får bra platser?) MEN jag fick biiljetterna skickade till min mail redan idag så jag antar att allt gick bra! Så det blir en äkta och ordentlig midsommar hemma i familjen Anderssons trädgård, det är den enda riktiga midsommarn om ni frågar mig :) Så det är jag mucho glad för. Vid den här tiden kommer jag att vara faster, vilket fortfarande känns ganska overkligt. Jag ogillar verkligen ordet faster, och hoppas på att knattarna bara kommer att kalla mig Ida, eller ers majestät, eller liknande. För en moster kommer jag ju aldrig att bli, men ordet låter absolut mjukare, tycker inte ni också det? Moster Ida. Fint. Faster Ida, gamla damen som stänger in barn i källaren, eller äger ett café. Tror att cafét på vellingeblomman heter Faser Ida eller något sådant.

Aja allt detta kan man ju lösa senare, men det finns ju mycket positivt med att bli faster med. Ska ha med min kamera och ta en massa fina bilder jag kan ha och titta på sen när jag kommer tillbaka till Malaysia och missar typ hela deras första levnadsår. Men det kunde ju varit värre, jag kommer ju trots allt tillbaka. Hur många minss första året av sina liv ändå? Kanske under hypnos, men annars inte stor chans att en normal människa minns det. Plus att jag har svårt för bebisar, så om de är ett år gamla när jag kommer tillbaka så blir jag nog en bättre faster vilket fall som helst.

Ja det var mina tankar om det, nästa inlägg blir om Ais Kacang, sarvibrahaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0