skäggis

Ibland känns det som att jag glömmer att alla de designs (eller i alla fall de bästa) jag skapar under tiden jag pluggar här kommer att samlas ihop i en mapp eller portfölj som jag sedan ska använda när jag söker jobb eller så, så att arbetsgivarna kan se vad jag går för.

Oftast känns det som att jag bara designar för mig själv.

Detta är nog något jag borde försöka tänka på oftare. Precis allt, ja ALLT, jag skapat hittils är färgglatt och ungdomligtm eller allmänt weird. Speciellt alla mina afficher, då det kanske är ok ändå, men även projekt då det kanske arit bättre att gå i en mer kooperativ stil, som t.ex. min design för en årsredovisning då jag valde ett snacks-företag och säkert gjorde en av världens mest färgglada sådana.

Jag gör det liksom alltid så lätt för mig själv, jag väljer att gå i samma riktning ganska ofta, jag väljer ungdomligt, färgglatt eller smått galet, och glömmer bort att utmana mig själv med mer kooperativa arbeten.

Tänk när jag är färdigutbildad grafisk designer och så kan jag liksom inte jobba för ett 'normalt' företag. Det enda 'normala' eller i alla fall mer diskret än de andra, som jag kan komma på var när vi skulle skapa våra låtsas-business cards som jag gjorde i gråskala. Men det är också det enda jag kan komma på.

Missförstå mig inte, jag är sjukt nöjd med alla de betyg jag fått hittills, men frågan är liksom bara vad jag kan göra med det sedan när jag är färdig här. Jag vet ju fortfarande inte vad jag vill bli.

Ska man kan kalla det jag gör för en stil, eller är det bara ett barnsligt sinne och omognad?

Hoppas på det första, men vem vet.

Work in progress.

Är absolut inte färdig, sitter och jobbar nu i skolan. Och bloggar, hehe.



Kommentarer
Postat av: Sofie

Följ din stil (för den är riktigt fin och proffsig)! :)

2010-07-08 @ 21:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0