bubbel trubbel

Idag har varit en smått strålande dag, har fått väldigt mycket gjort under mina 9 timmar i skolan, har ätit gott (som vanligt kanske) och mår bra, har fått tillbaka mitt pass med ännu ett års visum i Malaysia (ok att få passet en vecka innan jag åker känns lite stressigt) och så slapp jag trafikstockning.

Och nu ligger jag bara och latar mig och njuter av min allra sista helg innan jag får avnjuta lite svensk sommar :) 10 dagar kvar, hohohooo. Jag har en hel del att göra i helgen eftersom att jag avslutar min termin en vecka före alla andra, men ikväll ska jag inte göra ett skitteskit. Bara lata mig, vila och ha mysig filmkväll med pojkvännen, för det var länge sedan nu.

Men jag behöver er hjälp med en sak, så snälla kommentera, fejsbooka mig, smsa, ropa, vad ni vill, jag vill jättegärna höra lite åsikter här - tack på förhand :D haha.

Saken är den att jag visade upp min affisch för min lärare, den om 'gendercide' då jag satt ihopa en bild med de såpbubblorna jag skapade vectors av, och så en flicka innuti. Text finns, och logo, men det saknas fortfarande 'slagorden' eller vad man ska säga eftersom att jag har dem, men inte en passande font. Men min lärare gillade min poster väldigt mycket, trots att hon undrade lite över konseptet med såpbubblorna först, något jag trodde var ganska tydligt, men hon gillade det efter att jag förklarat i alla fall.

MEN hon gjorde alltså några ändringar som hon tyckte 'förtydligade' budskapet ytterligare, som att sätta mer fokus på flickan, så att hon syns mer osv. Saken är bara den att de ska skrivas ut och stå på display, så frågan är, ska jag visa en bild som är väldigt mycket 'jag' eller ska jag välja lärarens variant för att kanske få bättre omdöme av henne? Är inte så nöjd med nummer 2 alls, all min feeling försvinner liksom.
Ge mig råd, hjälp mig.

-1-

-2-

Eller ska jag försöka blanda de två bilderna, en liten kompromiss kanske?

Kommentarer
Postat av: chubbchubbs

ettan är snyggare! tjejen är för stor på tvåan..kanske en liten kompromiss?

2010-06-11 @ 23:51:31
Postat av: ida

tack chubbchubbs,

det är lite så jag känner med, men det känns alltid lite bättra att höra någon annans åsikt på det hela :)

2010-06-12 @ 07:08:12
URL: http://eedasaurus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0