jag blåser såpbubblor...

Det tog några kortslutningar i das hjärna, och så bara ett fåtal svordomar, fast även en del glädjetjut, och nu har jag äntligen ett färdigt resultat :)


Lite stolt är jag, med tanke på att jag inte började pilla ordentligt med illustrator förrens ca 3 månader sedan så är jag ändå ganska nöjd. Okej jag upptäckte precis att det finns lite vitt ludd vid höger sida om den största såpbubblan, och att den röda reflektionen kunde varit mer lila eller rosa, men jag är ändå stolt :)

Så stolt att jag till och med satte en liten bloggstämpel på den, och då är man minsann stolt.

Akira är lite avis, eftersom att jag gått om honom lite när det kommer till illustrator skills, men han är fortfarande mycket bättre på typografi i illustrator, jag hatar verkligen typografi. Design genom text. Usch. Men jag har lovat att lära honom allt jag kan, och så får han hjälpa mig med typo :|

Minns ni vargen jag gjorde? Det kallas ju vectrar, eller vectors, eller vad plural av vector/vektor nu kallas, men denna har jag alltså gjort på samma sätt, fast lekt lite med gradients, transparenta lager, och andra 'blends' på lager. Funkar ungefär som i photoshop.

Skitbra att ha en vektor egentligen, oavsett vilken storlek jag skapat den som så kan jag blåsa upp den till vilken storlekjag vill utan att den blir pixlig eller dålig upplösning. Tänk er den allra största affischen någonsin, ja så stor kan den bli. Mycket bra att ha och spara i en mapp om jag någonsin kommer att behöva såpbubblor.

Nu under natten ska jag sätta in små flickor i såpbubblorna och göra det hela till en poster mot 'gendercide' som jag berättat om tidigare. Har ni tur så får ni se den imorgon, hö hö. Om ni vill då.

Meeeen i alla fall, back to work!

PS. Om mamma läste detta så menade jag hela kvällen. Inte hela natten ;)

Kommentarer
Postat av: Fie

härmed utser jag dig till att skapa alla kommande tapeter och dylikt i min (förhoppningsvis kommande) lägenhet :D DU ÄR GRYM IDA, skit snygga bubblor :)

2010-06-09 @ 17:11:08
Postat av: Mams

Mmmm, mams läste detta, det vet du ju att jag är en liten snokare!!! Jätte fint arbete, du är ju hur duktig som helst, heja Ida, lav u

2010-06-09 @ 21:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0