färgish hårish

Lägg märke till att vi inte bara kommer att matcha frizz, vi delar även ansiktsuttryck! Är det där Ida och ett paket hårfärg, eller är det ett tvillingpar? HA!

Jag försökte i allla fall...
Men ja, här ligger jag och färgar håret lite. Köpte hårfärg för över en månad sedan men har inte kommit till skott förrens nu.Det beror inte bara på att jag befinner mig ute i lugna och tysta Shah Alam, utan det är nämligen så att jag blivit bjuden på bröllop imorgon! Tänkte spara tills precis innan jag åker till Sverige om 2 veckor, men istället blev det nu eftersom att det inte känns så najs att gå på bröllop i klänning + klackar + utväxt. Det matchar liksom inte. Plus att då har håret även hunnit ljusna innan jag hunnit komma hem till den svenska sommaren, och det är då det blir extra fint.

Det är Effis kusin som gifter sig imorgon i föräldrahemmet, så vi har blivit bjudna dit på lite bröllop och fest, så detta blir mitt första malaysiska bröllop, eller muslimska bröllop över huvud taget, så det ska bli spännande. Och kameran hänger med så klart så att jag kan dela med mig utav det hela med er som läser bloggen. Omtänksamma Ida, höhö.

Effi är förresten Dimas fru, och Dimas är Akiras storebror. Det är dem som har lille Iman som jag skrivit om tidigare i bloggen. Han ska gå och strö/kasta blommor framför brudparet eftersom att han är minstingen.

Det är många som passar att gifta sig de kommande 2 veckorna eftersom att det är nu alla skolor har ledigt, så då passar ju ofta föräldrar på att ta sig ledigt, och då passar i sin tur många par på att gifta sig så att alla kan komma. Så Akiras föräldrar ska på 3 bröllop eller bröllopsfester bara imorgon, men vi kommer att stanna på det första bara, eftersom att vi inte känner resten, och så kan vi passa på att umgås med Akiras brors familj.

Nä nu ska håret sköljas ut, hoppas nu att det blev rätt färg! Återstår att se, haj! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0