det jag har kvar

Idag var min näst sista lektion i typografi 2. Man kunde jobba hemifrån och det gjorde jag. Eller, jag tog sovmorgon, men det räknas också som att jobba hemifrån för då har jag ju mer energi kvar att plugga för senare.

Jag har en del att göra, ska designa tre olika Haibao figurer där temat jag fått ska vara malaysiska masker. Det ska nog gå bra, men det tar sin lilla tid med alla detaljer i illustrator.

Sedan ska jag skapa en poster till mitt typsnitt, även det i illustrator, och mitt tema ska så klart matcha min håria font, och jag är väldigt inne på att skapa ett stort skägg och placera in mina bokstäver där.

En annan uppgift är ju min poster, T-shirt design och förpackning till det åt tema 'Gendercide', vilket betyder att det ska vara emot att selektiv abort på grund av barnets kön, då många tusen flickbarn och foster 'försvinner' varje år i både Kina och Indien.

Sista är ett artistiskt collage om sin egna uppväxt, alltså ska man välja bilder och element och lappa ihop dem i ett snyggt collage som kan representera det som betytt mest i ens uppväxt men ändå ha en najs artistisk känsla.

Så det blir collaget i photoshop, och så skapa såpbubblor (åt min gendercide-poster) i illustrator idag, medans Akira plötsligt fått en massa jobb från band som vill ha designs. Så det blir en hektisk dag för oss båda.

Och därför så börjar vi den med att spela Lost Planet på PS3 och äta havregrynsgröt, hoho. Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0