det blir shah alam!

Hah, nu blir det av ändå! Fast bara över kvällen typ. De ska nämligen ut och äta satay på något speciellt ställe där, allihopa, och vi kan åka med Akiras pappa som är hemma här en stund nu. Sedan ikväll kan vi köra hem i mammans bil så att vi sover här. Bra plan tycker jag. Och jag har väl aldrig sagt nej till satay ;)

Trots att satay är väldigt gott så har jag bara en sak på huvudet just nu.

Bubble tea. Vill. Ha. Jag har världens cravings för bubble tea varje dag nu, det är inte normalt. Kan tänka mig att det känns så här när man är gravid och får en massa konstiga cravings hela tiden, bara det att det handlar om bubble tea hela, hela, hela tiden. Min hjärna kan aldrig stänga av förrens jag fått tag på en. Och eftersom att jag bara kan köpa dem på 'kinesiska områden och malls' så brukar jag passa på att köpa två när jag ändå är där. Om nom nom.

Hoppas att jag kan göra det idag, men jag tror inte det. Blir det inte idag så får det bli imorgon *desperado* haha.

För er som undrar så är 'bubble tea', eller 'pearl milk tea', eller 'bubble tea with pearls' en dryck som först kom från Taiwain. Det är ett sött te, blandat med en fruktsmak (och många andra) och mjölk. Sedan innehåller de små tapioca-bollar, eller gelé-bollar, eller små pärlbollar som kallas 'boba' men man kan välja utan om man vill. Självklart väljer man med :) Första gången ag drack det tyckte jag att tapiocan var väldigt äcklig och ville inte ha med dem, men nu kan jag inte dricka det utan, det är bara så gott!

Man kan tro att det är det som är 'bubblorna' i drycken, men det uar drycken i sig som kallas bubble tea så bollarna får bli pearls när man beställer. Man kan liksom inte beställa utan bubblor, men utan pearls.

Jag älskar alla fruktiga smaker, och det finns så många att testa att man kan köpa en ny varje gång, men senast hade jag med honungsmak och den var också jättegod.

Mitt favoritställe hittar man på BB PLaza som jag brukar nämna i bloggen :)

Mmmmm honungs bubble milk tea, med pearls, om nom nom...

Kommentarer
Postat av: Fie

nom nom nom! det lät mumma, skicka hem lite på posten! :D

2010-08-01 @ 21:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0