liten (eller ganska lång) helg-update

Som jag nämnde innan så spenderades helgen i Shah Alam med Akiras föräldrar, bror med familj, Mila med bror, och så Akiras kusin som föräldrarna ser efter när hon pluggar här i Kuala Lumpur.

Men på fredagen gjorde vi ingenting alls, jag och Akira latade oss vid sofforna nere i vardamsrummet, tupplurade och åt paj. Många vet att jag älskar paj. Ni som inte visste vet nu att jag verkligen älskar paj. Min mormor råkar vara ett riktigt paj-bakar-proffs hon. Och på mycket annat med, men mmmmMMM paaaaj...

Just den vi fick var en Buko paj från som kommer från Filippinerna, fylld med kött från en ung kokosnöt, och det kallas just 'buko'. Den var i alla fall väldigt god, men inte lika god som mormors rabarberpaj. Och blåbärspaj. Och hallon. Det är typ bara äppelpaj som inte är min fav, haha. Bild nedan i alla fall.


På lördagen så gav jag presenter till Dimas familj (speciellt Iman) som jag och mams köpte när jag var hemma i Sverige. Jag köpte en likadan ljus-konst-lampa-grej som jag köpt till Akiras mamma förra gången, då jag upptäckte hur imponerad Dimas var av den sist. De fick en röd sådan. De hade även köpt en liten söt fickspegel åt mig när de var i Singapore helgen innan.

Iman fick en massa saker, såpbubblor i form av en glasstrut, bilarna från filmen 'Cars' som han älskar, en liten Sverige-tröja, en rolig mugg med inbyggt sugrör och bilar på, och så klistermärken på Kajsa Anka då jag inte hittat nallen hans föräldrar letat så frenetiskt efter.

Han har nämligen bestämt sig för att han vill ha Kajsa Anka som nalle. Och den måste vara lila. Och föräldrarna har letat och letat, i Malaysia och i Singapore, men inte hittat något. Så de frågade om jag ville kika när jag ändå var i Sverige. Och det gjorde jag. Jag hittade Musse, Mimmi, Kalle, Långben och till och med Pluto. Men Kajsa? NADA! Sedan när räknades Kajsa Anka ur 'Kalle & Co gruppen'? Helt sjukt att hon inte fanns att hittas någonstans. Men när jag mellanlandade i Amsterdam på vägen hem så fick jag en sista chans att kika i en liten, liten leksaksaffär, och vad hittar jag?


Så nu är Iman en väldigt snäll och glad unge som bara kramar, pussar och sjunger för sin käraste, Kajsa Anka. Ja detta är treårigen som annars samlar på Ultraman och Power Rangers och liknande actionfigurer. Rolig unge den.

På lördagen stack vi också till Sunway Pyramid för att se filmen 'Predators' på bio. Och den var väldigt bra. Jag fick njuta med lite koreanskt bubbel-te (min absoluta favorit just nu) och äta lite sötpotatis-snacks med plommonkrydda, Taiwan style, och sedan Japansk glass med smak av rom-russin (min favorit den med). Vilken internationell dag det blev.


Och så lämnade Mila Kuala Lumpur för att åka tillbaka till sin lilla stad, och familj, och blivande man och hela det köret. Det känns redan ganska tomt och trist, men jag hoppas man lyckas hålla kontakt ändå på något sätt. Jag och Akira skickade med en liten gåva på vägen i alla fall. Som ett litet tack för den här tiden ungefär.


På söndagen (igår) stack vi och träffade två av Akiras barndomsvänner som befann sig i Kuala Lumpur över helgen, så det blev mysig lunch med dem, och sedan körde jag och Akira på ännu ett biobesök :) Det blev den tredje filmen om Ip Man (legendarisk inom kung fu och har bla varit lärare åt Bruce Lee). Jag älskar hela triologin som släppts en film per år nu, och jag hoppas på en fjärde nästa år om jag ska vara ärlig!

Akira köpte också biljetter till Konserten med stort K, ingen mindre än Coheed and Cambria kommer till KL om 2 veckor, och jag vet inte hur jag ska reagera än. Det är bara... fantastiskt.

Idag (måndag) så har vi också varit ute och fixat lite skolsaker åt mig nu när det kommer igång minsann. Det blev lite mer bubbel-te och crepes till lunch, och sedan en film till, haha! 'Indespicable me' som var en jätterolig animerad film, från nya Illumination Entertainment som absolut kan konkurrera lite med Dreamworks och Pixar redan.


Sedan lite jobb efter det, jag hjälper ju till med ett skivomslag åt en Aussie rockgrupp just nu, så bjuder Akira mig på konserten senare. Men imorgon blir det plugg hela dagen. Gäsp.

Har sovmorgon i alla fall, feeezt! Hörs igen då, haj!

PS inläggets bilder blev en blandning av min SLR, min mobilkamera och Akiras mobilmakera, det förklarar kanske den märkliga kvalitéskillnaden på bilderna. Långt och rörigt blev det med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0