hattifnatt!

Glömde att nämna min hatt! Haha! Idag har jag köpt en hatt!

Tänk, det var nog många år sedan jag bar något på huvudet som inte var en gangster-keps eller ett diadem. Eller ja, mössa på vintern. Men nej nu bär jag minsann hatt, en liten svart hatt på ett rött rufs!

Där fick ni, alla ni som klagade på min bleka hy senast, Ida hon tar minsann inte åt sig! Mitt huvud är hårt som sten, och nu ska det dekoreras med en alldeles ny svart hatt :)

Så för dem som inte trodde att jag kunde bli mycket blekare än så här, vänta ni bara!

PS det där med huvud hårt som sten är ett indonesiskt uttryck för någon som är envis. Och jag gillar ju metaforer så det har blivit ett vanligt uttryck i min personliga ordbok med. Nu vet ni :)

Godnatt säger Ida med hatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0