haibao viking

Idag har jag lite utav en skitdag. Fick inte tillräckligt mycket sömn (mitt fel denna gång), ute var det mörkt och mulet, äppeljuicen var slut och i samband med en regnig morgon så blev det en mycket seg morgontrafik.

Första lektionen gick inte så jäkla bra, jag verkligen avskyr att klippa/klistra/vika till perfektion, min mall är inte klar. Ska skrivas ut och lämnas in nästa vecka = blir en stressig helg.

Andra lektionen gick lite bättre, vi håller på och designar våra egna tidningar, jag har valt att göra en tidning om hår, och jag hittar absolut inga bra bilder online med hög upplösning. Skit. Har visat min mockup, 30 sidor (av 60) ska vara färdiga att visas på skärmen nästa vecka. 30... HA! = blir en sjukt stressig helg.

Och jag har en presentation imorgon i powerpoint och inga av klasskamraterna i min grupp har varit här idag så jag antar att jag får göra den själv då. = blir en stressig kväll.

Och så ska jag skissa fram 25 logotyper för en restaurang med konceptet att man ska äta mat som passar sin blodgrupp. En idé läraren slängde åt 5 av oss. Jag vill helst komma på något eget = blir en sjukt stressig kväll.

MEN jag fick i alla fall tillbaka mitt betyg på slutprojektet i digital illustration förra terminen. Vi skulle ju designa om maskoten för World Expo 2010 i Shanghai. Haibao heter han. Vi fick en mall och fick designa fritt, men gärna något som hade med ens kultur att göra. Så fort jag såg Haibaos huvudform så visste jag direkt vad jag skulle göra.


Maskoten haibao, som han brukar se ut.



Min viking. Samma form (som mallen i alla fall) men det var nog den enda likheten.



Fram, bak, t-shirt design.


Tror inte att jag visade upp honom innan, så nu vet ni :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Såna fina tröjor hade barnen nog velat ha ;) snyggt gjort!! Hoppas att allt är bra med dig! Puss och kram från alla :)

2010-07-24 @ 00:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0