brum brum flash


Här sitter en glad Ida i skolan och lär sig Adobe Flash.

Okej riktigt så glad är jag inte, men jag tycker verkligen att Flash verkar jätteintressant, jag bara önskar att jag tagit med mig en kofta eftersom att man nu genast glömt hur jävla kallt det är i klassrummen här. Och fingrarna fryser jag om, som bara den, är det overkill att ta med sig vantar till skolan?

Har ritat en karta över Sverige, ggentligen skulle man rita Malaysia, men internetet var så segt innan så jag kunde inte googla en ordentlig bild, och kan inte kartan så extremt bra i huvudet. Så det blev en svensk istället i all hast.

OBSERVERA "i all hast", Göteborg blev lite illa placerat eftersom att min cirkel vägrade att klicka under Stockholm. Men ja, jag skäms inte tillräkligt för att inte lägg a upp en bild i alla fall. Dagens övning gick ut på att skapa en liten bil som kör mellan de olika städerna, och det gick väldigt bra med min lilla lila sak där.


Jag var faktiskt duktig i geografi, jag skyller på programmet :)

Den rör sig ju egentligen, men det får jag visa senare. Just nu lär vi oss att få objekten att röra sig i olika kuvor, följa linjer osv.

Men jag kände för att uppdatera er lite först :)

Happ happ, back to work!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad är det du pluggar till?

Det verkar vara roligt iallafall :)

2010-07-19 @ 23:10:09
URL: http://muyrico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0