visste ni att...

Skapade precis en ny kategori "visste ni att..." där jag kan lägga in all onödig fakta jag går runt med huvudet.
Nu har ni turen att jag kan börja dela med er utav allt, hoppas ni känner en gnutta klokare i alla fall :)
Eller ja, kanske inte klokare men... jag har väl inget bättre för mig ibland helt enkelt haha.
Minns att Sofie sa det om mig en gång för mååååånga många år sedan, att jag alltid var bra att ha för att jag alltid kom men en massa onödig fakta i random situationer. Så nu får vi se om detta håller i bloggen eller inte :)

Dagens onödiga fakta handlar faktiskt om MIG :D Ska hålla det kortfattat dock, klockan är redan halv två ju!

VIsste ni till exempel att jag lider utav Hemofobi?

Det innebär att jag har en irrationell rädsla för blod. Oftast har man det på grund av ett trauma tidigare i livet, men jag har tänkt så det knakar utan att lyckas komma på nåt speciellt traumatiskt som har med blod att göra, i alla fall inget värre än vad normala barn brukar vara med om? Men ja, så fort någon pratar om blod eller säger något som får mig att tänka på blod så blir mina knän alldeles svaga och darriga. Och ibland drar det till och med ihop sig under fötterna, har ingen aning om varför? Men ja, jag får alltså ångest så fort jag ser blod eller hör någon prata om det. Detta gäller inte för filmer eller liknande, så det är ju tur :) Tror att jag undermedvetet vet om att det är fejk, men annars så blir jag riktigt snurrig när det kommer till blod.

Nu vet ni det, fast jag tror att ganska många visste det redan haha. Men för er som inte visste, eller er som ville påminnas :P

Nästa onödiga fakta handlar om MIG igen! Hahaha

Visste ni att jag alltid bränner mig när jag lagar mat?

Speciellt när jag lagar plättar eller malaysiska cucur! Idag när jag stod och gjorde plättar åt Akira och Mila så brände jag mig både på mitt högra långfinger och vänstra ben (när jag lyckades tappa ner en skitvarm bit plätta där). Skitont och inte kul, men oftast så blir det så när jag lagar mat där man måste pilla och vända en massa.

Oj vad kloka vi blev nu allihopa :D
Känner ni hur hjärnkontoren jobbar för att lagra den här otroligt intressanta informationen?
Mitt bidrag till er en sådan här trevlig måndag :) Kan knappt vuanta tills nästa gång! :D

Varsågoda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0