gröna pringles

Ny vecka - nya bekymmer, haha.
Nä men det är alltid trevligt med starten på en ny vecka, speciellt när man är ledig om måndagar :)
Imorgon efter skolan ska jag och Akira bo i Shah Alam eftersom att det kommer släktingar hit och ska bo.
Det tycker jag nog ska bli ganska skönt ändå, hoppas bara att internetet håller där borta så att jag kan jobba på mina projekt ändå.
Fördel är i alla fall att det finns mycket mer att fota där borta, och jag har ju en massa sånt att bli klar med också för min Digital Photography lektion. 2 bilder med vatten i rörelse, varav en ska vara med hög shutterspeed och den andra med låg shutterspeed. Jag förklarar mer om det sen när jag tagit bilderna för visst kommer de att hamna i min kära blogg :) Sedan ska jag fota 3 macro bilder, macro är närbild, och de finns ett visst objektiv man kan använda där för att ta fantastiska bilder, men det kostar pengar så jag klarar mig utan :) Då får man köra på strategi istället, typ fota sager som är större men kommer att se ut som att man lyckats ta en riktig närbild på nåt litet, typ blommor och sånt. Men men, får förklara det med sen när bilderna kommer upp.

Jag testade i alla fall på nåt nytt igår, Pringles med smak av... Ja gissa vad? :)

Sjögräs!

Gröna små chips ser ju ganska spännande ut, men hur smakar de?

Vet inte om ni testat dem, men för mig smakade de inte så speciellt. Jag gillar ju annars saker som smakar sjögräs, men jag tror inte att dessa smakade tillräckligt mycket så att jag ens hade vetat att det var sjögräs om det inte stått så på Pringles röret. Akira sa till och med att de smakade mer som Tapioka än sjögräs. Märkligt. Så det var inte deras godaste chips trots att namnet får en att tro att de ska vara ganska spännande och originella. Lite besviken blev jag i alla fall.


En annan sak jag är besviken på är storleken på chipsen? Om ni ser på bilden ovan så känns det som att de bara krymps med tiden? Eller är det bara här borta? Glömde att kolla när jag var hemma i Sverige, men något måste ju vara fel, så små har de ju aldrig varit förr? Eller är det jag som blivit för stor? Minns ju hur man kunde ta två pringles, stoppa dem halvvägs in i munnen och forma dem som enorma ankläppar. Igår var jag tvungen att testa eftersom att de ser så mycket mindre ut, och när jag gjorde det så blev det inte samma effekt, dock inte på grund av den gröna färgen. Är den någon mer som märkt någon skillnad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0