Gong Xi, Gong Xi, Gong Xi Ni!

Kom nyss på mig själv när jag smygövade på fraserna inför det kinesiska nyåret.
Lite pinsamt att sitta här och försöka prata kinesiska samtidigt som pojkvännen iakttar i smyg med höjt ögonbryn :|

Aja, Gong Xi Fa Cai i förskott :D
Jobbar fortfarande på uttalet, får ta och fråga mina kinesiska skolbuddies på tordag.
Vad märkligt motiverad jag känner mig! Vet inte varför jag gillar det kinesiska nyåret så mycket.

Ps. Årets kinesika nyår kommer att inträffa på Alla Hjärtans Dag = allt kommer att vara stängt, så det blir ingen mysig dejt för mig inte. Har jag tur så har kanske nåt mamak stall öppet. Det har de alltid. Romantiskt värre :|

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0