visste ni att...

Heh! Jag hade helt glömt bort denna kategori! Dags att väcka den till liv igen, eller vad säger ni? :)

Okej så visste ni att...

...jag nästan alltid går runt med målade naglar? Jag gillar inte att se på mina egna händer om naglarna inte är målade, de blir så tråkiga och intetsägande. Jag har inte världens smalaste eller slankaste pianofingrar heller, utan snarare små knubbiga korvar som växer ut från handen. Då kan ett fint lack nästan dra fokus mot naglarna istället för fingrarna. Men den egentliga anledningen är helt enkelt att mina ögon njuter av ett fint, glansigt lack på de små hårda knattarna.

...att jag har ett födelsemärke mitt i min navel? Det är väldigt litet, så ni kommer aldrig att få se det om ni inte rotar ordentligt, jag har ju inte världens plattaste mage heller, så naveln har blivit en liten grotta liksom. Och längst där inne hittar man en liten födelsefläck om man vill utforska. Vilket man inte får. Så det var lite onödig fakta kanske, men fakta som fakta :)

...att jag har jättesvårt för att förstå danska? Det gäller både tal och skrift, jag hänger liksom inte riktigt med. En gång i tiden var jag ganska duktig på spanska, och engelskan har aldrig varit några problem. Italienskan rullade på helt okej, och jag kunde till och med förstå en gnutta japanska på egen hand. Nu jobbar jag ju på min bahasa, vilket går hur bra som helst, men när ska jag börja förstå danska? Vårt fina grannland som jag mer än gärna spenderar en dag i Köpenhamn då och då, men kan inte förstå ett ord som kommer ur munnen på invånarna.

Sutsats: jag är bra på att måla mina naglar, hitta födelsemuarken på udda ställen, MEN om någon har lust att lära ut danska en dag så kommentera nedan, eller meddela mig över facebook.

Tack och hej :)

Kommentarer
Postat av: ellie

visste du att jag med har ett födelsemärke/leverfläck/prick eller vad man nu säger, i naveln? Och två på läpparna? Och på mina fingrar? Varför just där? :((

2010-09-12 @ 20:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0