jag firar med doraemon

Idag har jag haft en strålande dag. Eller, en helt sjukt bra dag som jag egentligen skulle vilja uttrycka det. Så det firar jag med att dricka min Doraemon dryck med svartvinbärssmak som jag sparat i kylen inför ett 'speciellt tillfälle', och då tycker jag att det sitter fint just nu :)


Min torsdag började mindre bra då jag nästan försov mig (men hann precis i tid till lektionen) och sedan satt med nerverna på spänn i över en timme innan läraren kom och kikade på mina framsteg. Hon har hittils bara nekat allt jag gjort i princip, medans större delen av klassen fått klartecken att gå vidare i projektet.

Sjukt drygt, och jag började helt ärligt tvivla på om jag skulle klara mig igenom detta änme eller inte. MEN. Så hände det. Ett stort fnissigt leende drog över min lärares läppar när jag visade min nya idé, hon var stormförtjust, och jag fick äntligen pusta ut av lättnad.

Jag har haft mina stunder då jag tvivlat på om det verkligen är sådant här jag borde syssla med i framtiden, det är så mycket svårare än jag förväntat mig, men samtidigt så mycket roligare. Lite utav en paradox kanske, men så ser min tillvaro ut här borta i mina studier. Just nu är jag i alla fall väldigt glad, och får leva på den glädjen resten av helgen hoppas jag :)

Efter lektionen stack jag direkt till skolans kampus där jag blev sminkad som en zombie och fick byta om till en tuff frankenstein t-shirt för ett photoshoot som min senior skolkamrat använder i sitt slutprojekt. Han har tryckt upp 12 t-shirts med olika skräckis-teman, som han själv designat. De är riktigt tuffa faktiskt, och jag tror att han blev ganska nöjd med bilderna med, vi var tre som blev fotade idag inne i ett övergivet hus i närheten av kampus. Lite kusligt, men framförallt kul.

Sedan blev det mamak med dem efteråt, och sedan hem till en fullpackad lägenhet då både Akiras brors familj, systern med man, japanska paret och Akiras pappas barndomsvän var på besök samtidigt. Då hade klockan hunnit bli 10 och jag var något utmattad av dagens värme, men då fick jag ännu en glad nyhet då japanskan bestämt sig för att lära mig plinga på min ukulele från och med oktober. Ok, jag kan ju lära mig över internet och så, men tycker att det blir lite roligare såhär :)

Vilken fin-fin dag som jag nu avslutar med detta långa inlägg :P Nu påbörjar jag min långhelg från fredag tills tisdag, börjar igen på onsdag, woop!

Godnatt, sarvibrahaj :)

Kommentarer
Postat av: Såfiee

yes yes yes du är bäst! förstår att det måste varit en jätte lättnad, tänk nu så jäkla grym du är, det är inte alla dagar man får sin lärare att fnissa av gillande :D HEJA IDA!! Njut nu av helgen, det är du värd <3 Pusssss

2010-08-27 @ 09:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0