kluvet paramore fan

Den 19 oktober kommer Paramore till Kuala Lumpur. För ett år sedan så hade det kännts som en dröm hade gått i uppfyllelse. Men jag är lite kluven just nu. Mina musikintressen har ändrats ganska mycket sedan jag kom hit, och det finns inget jag gillar mer än en konsert eller spelning i en liten lokal här i KL med ett bra band och en massa roligt folk och vänner runt en. På sådana spelningar kan man hänga lite med bandet efteråt, eller bara utbyta några ord och ta en bild kankse.

Men Paramore ska spela på en stor arena utanför KL, och priset för en biljett ligger just nu på ca 850kr för en biljett, vilket blir 1700kr om både jag och Akira går. Vilket vi hade gjort så klart. Det känns som ett lite drygt pris för en spelning på ett så stort ställe där man knappt ser dem, och gör man det så är det kanske i samma storlek som knappnålar, eller på en stor skärm i bakgrunden.

Jag är lite kluven. Märklig summa för ett land där valutan är väldigt låg, minns att Beyoncé skulle komma hit för ett halvår sedan (vilket hon ställde in) och då kostade biljetterna lika mycket. För det priset kan jag spendera en helg i Singapore eller flyga tur och retur till Bali typ.

Hmmmmm...

Kommentarer
Postat av: Mams

Detta behöver du väl inte fundera över så mkt el???

Lätt val:o)

2010-08-30 @ 15:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0