jag gillar bruna ögon

Men jag får ganska ofta kommentarer om mina egna, då folk frågar om jag har färgade linser på mig, eller om de verkligen är så blå. Då skulle de sett ljusblå ögon, som pappas, eller Maria. Mina är ju inget att spekulera över.

Senast var det en lärare som stoppade mig på skolan, då jag fick peta bort min transparenta kontaktlins lite åt sidan så att hon kunde se att det var precis samma färg under som på genom linsen. Då började hon och en klasskamrat diskutera om de var typ lite silvriga, och jag sa att det var nog ljuset i så fall, för blå är de ju.

Folk frågar oftast också varför jag färgar håret svart när ljust hår är så fint (ja, alla förväntar sig att jag egentligen är blond under) och jag svarar blygsamt att jag föredrar svart, och att det uar lättare att smälta in. Vilket är sant. Men det kan vara ganska skönt ibland med färre blickar p.g.a. ett svart kamouflage om jag ska vara ärlig.

Jag har varit sugen på att testa på bruna linser med, jag tycker att det är så fint, så jag testade i photohop först om det är något jag skulle passa i.


Tänk vad en ögonfärg kan få en att se annorlunda ut, men Akira sa nej, för han tyckte att jag såg asiatisk ut. Och det är tydligen han som representerar den kontinenten i vårt förhållande :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0