första lektionen - check!

Jaha, då var terminens första lektion avklarad, härligt :) Blev ingen lång lektion, lite mer än en timme bara. 
Min första lektion var Typografi 2, alltså fortsätter jag i princip där jag slutade förra terminen, med Typografi 1. Vi fick reda på första uppgiften där vi ska designa två bokstäver inför "KL design week 2010". Bokstäverna som ska vara 120cm och bara av återvinningsbart material, typ pantflaskor, kartong, burkar osv. De ska alltså vara i 3D och kunna stå upp, och så ska alla ha 2 bokstäver var (om man vill kan man övertala någon annan på skolan att hjälpa till) så att vi kan ställa upp dem och skriva meningen "KL design week 2010", sen kan alla gå och titta på dem där som går på designveckan, eftersom att de kommer att stå utanför ingången. Och så ska vi ha en liten profil med bild och namn så att de kan kolla upp oss lite haha.
Så idag drog vi logg och jag fick veta att jag ska 'bygga' bokstaven 'W' i 'WEEK' och sedan siffran '0' i slutet på '2010'. Om 0 nu räknas som en siffra?

Så det var allt som hände idag, nu har jag bara hjälpt Akira lite med sitt efterso att han så himla mycket jobb just nu. Men det ska man minsann vara tacksam för när man jobbar freelance :)
Senare idag ska vi sticka och äta indiska naan, alltså det brödet man äter med tandoori kycklingen. Min favorit är vitlök och smör, så det ska jag ta idag igen minsann. Här kommer förresten bilder från igår, eftersom att min blogg egentligen är en smyg-matblogg :p

Tandoooooooooori

Man tar lite röd kyckling, klämmer in den mellan en bit vikt bröd, och sedan om nom nom


Favoriten, den riktigt glänser av smör och kalorier, najs ju :) Mintsåsen där vid sidan är
riktigt god med kycklingen. Den ska man inte missa när man äter tandoori.


Det hela sköljdes ner med Barley Ice, som är gjort på korn. Dem kan man se på botten av
glaset. Dricker man den kall hjälper det till att kyla ner kroppen och det behöver man ibland.


Ah-kee-rah, som aldrig ler på bild den todden.


Den här fick jag inte lägga upp, men whoops jag slant :O



Dagens lunch var inte lika exotisk


Grovt böd, blåbärssylt, russin.

Kommentarer
Postat av: Ida

den där maten är ju inte nådig, dregglet bara rinner! heh, nä men shiiet nu blev ja nyfiken här, vad pluggar du och vart? :D

2010-04-14 @ 20:22:09
URL: http://idenhoe.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0