efter ännu en helg

Blogg, åh blogg. Jag får så dåligt samvete när jag missat att skriva på ett tag, men ibland har jag så stort behov att skriva av mig, och sedan nästa stund så glömmer jag det eller så har jag helt enkelt inget intressant att skriva om :|

Men nu har jag alltså spenderat hela helgen i Shah Alam sedan jag skrev sist, och det var ingen särskilt märkvärdig helg egentligen, men väldigt skönt att komma ut från KL och koppla av lite innan skolan börjar igen. Så på fredagen umgicks vi med Akiras bror och hans familj, frugan Effi och sonen Iman som fyllde 3 år för några dagar sedan. Tänk, ett av de första minnena jag har här var när vi gick på Imans 2-års kalas, då hade jag precis kommit hit nästan. Och det är ett helt år sedan nu, vart tar tiden vägen egentligen? Precis som att det nu gått 3 månader sedan jag var och firade jul/nyår hemma i Malmö med familjen, och nu är det bara 3 månader tills jag ska dit igen oh fira midsommar! Tänk vad tiden går fort trots att jag saknar er alla där hemma.

Okej back to subject :p på fredagen stack även jag och Akira till Sunway Pyramid, vilker alltid är väldigt härligt. Där lekte vi lite en spelhallen, fick spelat av mig hela fyra token! Spelade mest ett roligt skjutspel där jag kunde spela tillsamman med Akira, och han 'dog' innan mig hihi. Sedan såg vi den nya 'clash of the titans' på bio. Väldigt bra film, gå och se den. Där åt vi även god mat och mös lite, innan vi stack hem och hade filmkväll och såg 'storm warriors' som också var väldigt bra. Kinesisk film dock, så jag vet inte om den visas i Sverige. Bilder från Sunway (mest mat som vanligt):


Härliga Sunway med sin härliga inredning.


Spelhallen, där jag vann! Trots att vi var i samma lag så vann jag visst ;)


Min middag, krispig kyckling med ris, mjuk tofu med underbar ostronsås. HELA 20kr ;)
Till det blev det bubbel-te, som jag absolut älskar. Den här gången blev det blåbär!


Akira åt en japansk Okonomiyaki, den var med mumsig men den har jag ätit så ofta nu.

Sedan blev det lördag och då gjorde vi mest ingenting. Tror bara precis att vi gottade oss i huset och såg 'Mulan' har jag för mig. Jag älskar ju disneys Mulan, men den här gången var det en kinesisk riktig film version, alltså inte tecknat. Den var faktiskt väldigt bra, men filmen vi fått tag på (vi köpte 3 filmer i en liten piratbutik) var jätteklurigt textad, typ översatt ordagrannt från kinesiska till engelska, så man förtod alltså inte så bra som man önskat. Men filmen var väldigt välgjord och fin, så jag klagar trots allt inte. Senare på kvällen lekte vi med Iman, och sedan stack de hem eftersom att de skulle upp och iväg på söndagen. Efter det skulle vi se den tredje och sista filmen, 'where the wild things are' som är baserad på en barnbok från 1963, men Akira var trött och somnade efter en kvart typ, men jag blev så tagen av filmen att jag låg kvar brevid honom och såg resten själv. Tänkte stoppa efter halva, men det gick helt enkelt inte! Helt fantastiskt hur denna film grep tag i mig, den är så märklig och udda, och med jättekonstiga konversationer mellan monsterna, och det tar ett tag innan man förstår hur klyddig deras värld är. Men trots det så grät jag som jag ALDRIG förr gråtit i slutet på en film. Någonsin. Om ni själva sett filmen så tycker ni kanske att jag är helt sjuk, men jag tyckte alltså att den var så gripande, kan knappt förklara varför själv. Men jag måste se den igen i alla fall, kanske hade jag en dålig dag eller något och behövde gråta ut? Tror inte det, men jag blev så förvånad själv hur jag kunde sitta där och gråta som ett barn som trillat av cykeln eller något i den stilen. Ibland kan man minsann överraska sig själv med.


Lördagens middag blev Milas matlagning, inte illa det heller minsann.

Sedan på söndagen, eller idag, så stack vi hem till KL igen. Akia jobbade lite och jag passade på att färga håret eftersom att det är en ny termin imorgon, och då kommer det en massa nya elever, och då ska man minsann vara fin i håret, inte mesblond som jag kände mig helt plötsligt. Ida ska inte vara orange-blond, mörkrött ska det vara :) Tog bara 40 min, så efter det stack vi till District Shop som ligger precis vid BB Plaza, eftersom att Akira ska börja sälja sina T-Shirts där :D SPÄNNANDE! Är så glad för hans skull, och att han blir av med skiten med hahaha. Affären var ganska häftig med, har aldrig varit där innan. Men ja, bilder:


District Shop, fylld med tuffa kläder och graffiti.


Tröjor, kepsar, skor, brädor, graffiti och annan häftig konst.


Fast just denna på Hepburn tyckte jag var finast.


Närbild.


Här pillar de också med cyklar.


Tills de ser ut såhär!


Och såhär! Söta, snurriga styren.


De hade också ett antal leksakssamlingar, vet inte om de säljer eller bara samlar dock.


Och snart säljer de även Akiras MGC :)


Dagens middag blev nasi ayam, min favorit vid BB Plaza.


Och till det drack jag longan! Typ som laici (lychee) fast inte lika sött.


Och till sällskap hade jag en fokuserad Akira på jakt efter gratis wi-fi.

Efter min favorit, nasi ayam (kyckling med ris), vid BB så stack vi vidare till KLCC där Love me butch spelade i parken igen! Den här gången var vi i tid, men de spelade tyvärr bara 3 låtar. Lite tråkigt, hela eventet hålls ju av F1 just nu, så det är kanske de som bestämde det :( Efter dem spelade i alla fall One buck short sina 3 låtar och de är ju också okej det bandet. Och efter dem kom ett stort band som jag glömt namnet på, men det var fullt av äldre indier, malaysier och kineser som spelade en massa roliga traditionella instrument och dansade och klappade händerna och ropade 'hey everybody, are you ready to party?', hahah hur härligt som helst! Efter det stack vi hem och nu sitter Akira och jobbar och jag passar på att blogga :)

Men nu blev klockan plötsigt mycket, så bilderna från det får komma upp imorgon, läggdags för min del om jag ska orka upp imorgon. Åaah vad det var skönt att vara ledig :(


Kommentarer
Postat av: Emelie

oh, Krispy Kreme! <3



Vilket fantastiskt matinlägg, blir alldeles huuungrig! Och heja Akira som får sälja sin t-shirts! :D

2010-04-05 @ 12:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0