Glad Valborg!

heyz bloggz!
Visst blir allt lite coolare när man lägger in ett 'z' på slutet? :) Just say yes, hahah.

Förlåt än en gång för dålig uppdatering, men som ni säkert förstått så har jag ju en hel del i skolan just nu.
Ush, jag känner redan att detta blir en riktig plugghelg, till skillnad från er där hemma som får fira Valborg.
Glad Valborg på er förresten, eller vad man sätter före. God, glad, grattis på Valborg?

Äsh, hoppas att ni får en trevlig Valborg, festa med måtta :)
Jag har nog aldrig riktigt festat på en Valborg vad jag kan minnas, eller så var det den gången vi var hemma hos Sannas dåvarande på fest, det kan ju ha varit Valborg? Det var nog min ända fest-valborg, har jag fel så påminn mig please. Har ju såklart umgåtts med vänner de flesta gångerna, men inte precis fest? Men ja, för mig är det alltså ingen speciell dag, midsommar däremot, det gillas. Det är liksom både en familjedag och festkväll om man nu vill det, eller så har det alltid varit för mig i alla fall. Klart att det säkert är skoj att fira en sådan dag med vänner med, men midsommar är en av mina favorit traditioner som jag inte gärna missar. Därför känns det så himla härligt att veta att jag kommer att vara hemma och fira i år :) Det ska alltid firas i familjen Anderssons trädgård med lekar/tävlingar, glada skratt, några sura miner från dåliga förlorare, röda kinder när man misslyckas år efter år på att hoppa baklänges, roa sig med vänner och familj och äta mumsigaste midsommarmaten och så söta röda gubbar med kaffegrädde efter det :) Perfekt om ni frågar mig. Har bara missat en gång vad jag kan minnas och det var när vi var i Bulgarien, inte helt illa det heller, men midsommar är nåt speciellt och somrigt som ska firas hemma i Sverige, i familjen Anderssons trädgård så klart :)

Igår tänkte jag köpa små knallröda jordgubbar när vi var och handlade mat inför helgen, men jag har bestämt mig att jag ska spara mig tills jag sitter hemma i Malmö i sommar. Det är bara då man kan njuta på riktigt. Här kan man liksom köpa koreanska jordgubbar året runt, så inget speciellt med det. Köpte avokado istället, så vi ska festa till det lite imorgon (lördag) med lördagsdrinkar á la avocado. Samma som vi testade att göra hemma hos mams och paps i julas, fast den gången drack jag dem inte eftersom att jag blev sur eller något, hahaha. Surskallen Ida. Kul. Så imorgon blir det av igen i alla fall. Köpte en extra som jag ska stoppa i morgondagens sallad med. Det är nämligen jag som är helgkocken här när jag och Akira är ensamma. Inte för att jag måste, men jag vill. Akira springer hela tiden och frågar om han ska hjälpa till med något, och så står han där vid spisen och pillar. Men så jagar jag ut honom med stekpannan efter 5 sekunder, eftersom att på helgen så är köket bara mitt. Idag blev det inget kul dock, bönor i sås med ostsmak, potatismos och gröna ärtor. Imorgon ska jag hitta på nåt kul minsann.

Annars då... Ja inte mycket mer än plugg, plugg, plugg. Har spenderat x antal timmar på min physalisfrukt jag ska vektorisera och skriva ut på A2 tills nästa vecka, och det känns inte som att jag kommit någonstans alls. Ångest. Men jag får jobba på ännu hårdare imorgon så ska jag nog kunna få den färdig tills måndag i alla fall. Broschyren är det bara att jobba vidare med... Har 4 bilder att redigera: klippa ut mig själv från en eller flera bilder och klistra in dem i 4 olika miljöer (utomhus: natt + dag, inomhus: natt + dag) och få det att de ut som att de inte alls är redigerade. Ah, visar mer sen. Den stora återvinningsbara bokstaven (mitt W) är ju klart och ska ställas ut imorgon på KL Design Week, jag tror tyvärr inte att jag kommer att kunna åka dit eftersom att jag har så sjukt mycket att göra, men jag hoppas på att någon tar bild på alltihopa så att jag kan visa er i bloggen. Mina egna blev jag inte så nöjd med, ihoprtängd i ett hörn i Akiras rum liksom.

Fick ju en liten fråga i kommentarsfältet från Emelie som löd:
Får vi se en bild? :)
Och Emelie svarade även på samma fråga 1 minut och 19 sekunder senare:
Äh, man kanske ska läsa ordentligt först. "Bilder kommer senare" Jaha...
Så ja, får jag inga bättre bilder så lägger jag upp mina egna kassa, tjohej :)

Nu blir det skräckis
i vardagsrummet med Akira, liten läxpaus tycker jag att jag kan vara värd, höhö :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0