äntligen helg, men nya uppgifter

Hej ni, det har blivit lite dåligt uppdaterat här just nu. Har haft lite och göra, och så har mitt internet varit katastrofalt dåligt så att man orkar inte ens försöka logga in på blogg.se när man tröttnat på error typ 930823984 gånger.
Men nu funkade det visst så jag kan ju köra en liten snabb uppdatering.

Var ju och köpte ett hönsnät i tisdags som det kanske heter istället för kycklingnät haha. Stack till ett litet byggvaruhus för att kolla upp det, sprang runt och letade en stund innan jag gick och frågade en tjej som jobbade där. Frågade om de hade ett 'net made of wire' alltså ett nät av vajer. Var orolig för att säga hönsnät haha. Hon förstod inte vad jag menade så jag förklarade att 'Yea let's say if I have a dog that keeps running away I want like a fence to stop it, but a thin one like made out of wires' så såg hon lite fundersam ut, och sedan pekade hon med tummen (här är dte fult att peka men några andra fingrar) bort mot vajer-hörnan. Tänkte jaha, jag kanske missade det när jag var där, men nej, fortfarande bara en massa vajer. Så jag frågade en annan kille och den här gången sa jag 'wire net, like for keeping chicken, haha' och då visade han mig vart det fanns. Såg väldigt fancy ut i jämförelse med vad jag tänkt mig, men också billigare så det var ju bra. Köpte 3m och det ska jag alltså försöka bygga ett 150cm högt 'W' utav imorgon, och sedan pryda det med återvinningsbart skräp och sånt. Wish me luck och förvänta er fula bilder, haha.

Annars då, har haft en väldigt upptagen dag. Skit varmt igårnatt, somnade först när det började regna och läckte igenom min gardin, men det var det värt, för glömt att jag stänger mitt fönster när det väl kommer lite vind! Sedan hade jag lektion i 4 timmar om hur man ska planera och hålla på när man ska designa en broschyr. Blev förvånad när jag såg hur långt jag egentligen kommit i jämförelse med de andra, och läraren verkade gilla min design, men jag kommer aldrig att tycka om indesign särskilt mycket. Nevår. Sedan hade jag en timmes lunch som gick åt att springa till ett fullpackat postkontor för att skicka iväg Akiras ps3 spel han sålt på sitt forum, och allt där inne var på malaysiska, och jag hade ingen aning om vad jag skulle ha för kuvert, hut jag skulle skicka det, vart jag skulle stoppa det, vem jag skulle prata med osv. Förvirrad Ida minst sagt, kändes som att de skrattade åt mig men den bjuder jag på för det är ju trots allt torsdag idag. Sedan köpte jag lunch som jag inte hann äta, och så blev det ännu en lektion på 4 timmar. Min lärare gillade vargen jag visade er innan, några småsaker bara som att man ska gruppera alla vectrarna först och sånt. Men annars verkade hon nöjd. Fast sedan tror jag att hon fick helt höga förväntningar på mig för sedan började vi med de svåraste tutorials jag varit med om :O Nu ska jag göra samma sak med den här bilden, fast i färg:


Jag upprepar; Wish me luck :|

Men nu är det helg så jag ska sova, och sova, och soooooova, och sedan har jag ju en hel del läxa att brottas med. Tydligen så förväntas vi träna på vectors och tracing ca 4 timmar om dagen. Nu är klockan 12, så det skulle betyda att jag skulle tränat non-stop sedan jag kom hem från skolan tills för en timme sedan. Men när jag kom hem så åt jag min lunch (en baguette med lax och annat mumsigt) och sedan tog jag en tupplur på nån timme när jag egentligen skulle öppna ett facebook spel och det råkade ladda för länge. Då är det lätt att stänga ögonen och försvinna en stund, hah! Får ta igen det med 8 timmars vector imorgon istället. Eller kanske inte. 'W' kommer först i alla fall.

Nu är det fruktansvärt varmt och fuktigt, och jag ska svalka mig med min stora flaska fylld med iskallt vatten och kanske en chokladbit eller två (eller sju) och så blir det kanske '500 days of summer' eftersom att alla sagt att den ska vara så himla bra, mest Sofie men henne ska man lita på :) Tur att jag fick med den från tatueraren i Jakarta, fick hans bands album och denna film av ren vänlighet, snällt ju. Visste inte vad det var för film då, men precis efter att Sofie snackat om den så hittade jag den plötsligt samma dag i den lilla påsen från Jakarta, orörd och fin. Så nu blir det film mys med mig själv och min nya vattenflaska som har ko-mönster över hela sig.

Visar imorgon, hoppas att ni har en fin och inte lika svettig torsdag :)
Nu ska jag fira helg, haj!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Trodde först att det var den du hade gjort at hönsnätet. Begååååvad, haha :D

2010-04-22 @ 19:53:04
Postat av: Mams

Kunde inte han själv skicka iväg sitt spel så du hann äta lunch el???

Skärp dig o skäm inte bort honom så.

Detta inlägg ska inte med alltså.

Älskar dig pluttan.

2010-04-22 @ 20:41:15
Postat av: Ida

bli icke irriterad mams, det var jag själv som erbjöd mig eftersom att postkontoret ligger precis brevid skolan, trodde inte att det skulle vara så mycket folk bara, haha.

men jag åt en sen frukost så jag var inte så hungrig, då hade jag ätit på vägen ju :p

älskar dig med :)

2010-04-22 @ 20:48:44
URL: http://eedasaurus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0